معاون وزیر ارتباطات گفت: حجم قاچاق گوشی زیاد است و برای حمایت از تولید داخل و کاهش قاچاق گوشی، بازنگری در رجیستر گوشی موبایل در دستور کار است.

آمادگی وزارت ارتباطات برای رجیستر مجدد گوشی موبایل و مبارزه با قاچاق/ نواقص طرح قبلی رفع می‌شود

علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برنامه‌ای برای فعال شدن مجدد رجیستر گوشی جهت جلوگیری از قاچاق در دستور کار دارد گفت: در گذشته برنامه داشتیم و اکنون نیز برنامه داریم البته این موضوع تنها به وزارت ارتباطات مربوط نیست و سازمان‌های متعددی از جمله وزارت صنعت و تولید‌کنندگان داخلی باید مشترکا در این باره تصمیم کلی بگیرند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در گذشته مصوبه‌ای در این مورد به تصویب رسیده و یک بار نیز رجیستر گوشی انجام شد اما مسائلی پیش آمد که باید نواقص طرح قبلی رفع و رجوع شود.

وی ادامه داد: در وزارت ارتباطات و رگولاتوری آمادگی داریم که این کار را برای حفاظت از تولید داخلی انجام دهیم.

عمدیان تصریح کرد: اکنون گوشی به صورت قاچاق زیاد وارد می‌شود و با اجرای این طرح می‌توان قاچاق را کمتر کرد البته اینکه کاملا جلوی قاچاق گوشی را گرفت کار دیگری می‌طلبد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیو افزود: بنابراین اکنون نیز ضوابط رجیستر گوشی وجود دارد و ابلاغ نیز شده است اما دستور‌العمل فعلی آن‌طور که باید و شاید کارآمد نبود و باید بازنگری مجدد شود و این کار در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.