اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفتکش ایران را لغو کرده است.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفتکش ایران را لغو کرد

 تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این شرکت بزرگ ایرانی به خاطر ارائه ندادن دادخواست تجدیدنظر درباره رای دادگاه عمومی اروپا، لغو شد.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است ۱۲ تیر اعلام کرد تحریم‌های این اتحادیه علیه شرکت ملی نفتکش ایران به دلیل نبود اسناد و ادله کافی بی‌مورد هستند و لغو می‌شوند.

راوین چاندرا سه کِرا، وکیل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: «ما خوشحالیم که شورای اروپا درباره حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر نکرده است، اگرچه مایه تاسف است که آن‌ها تحریم‌ها را زود‌تر لغو نکردند».

علی‌اکبر صفایی، مدیر عامل شرکت نفتکش ایران، روز دوشنبه گفت: «به دلیل این که اتحادیه اروپا در ۷۰ روز گذشته مستندات محکمی دال بر دولتی بودن شرکت ملی نفتکش ملی ایران نداشت، نتوانست نسبت به این حکم اعتراض کند. بر این اساس ما توانستیم اثبات کنیم که شرکت ملی نفتکش ایران یک شرکت خصوصی است و در اختیار بازنشستگان خدوم شرکت نفت است و به هیچ عنوان شرکت دولتی محسوب نمی‌شود.»

وی افزود: «علت تحریم این بود که اتحادیه  اروپا تصور می‌کرد شرکت ملی نفتکش ایران یک شرکت دولتی است و منابع مالی دولت را تامین می‌کند.»

با این حال، یک مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری  رویترز گفت: «گرچه فرصت دادخواست تجدیدنظر برای حکم دادگاه به پایان رسیده است، اما تلاش‌ها برای نگه‌داشتن این شرکت در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.