شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت امروز ۸ اکتبر با حضور ناشرانی از ۱۰۳ کشور جهان در قلب اقتصاد اروپا آغاز به کار می کند.

شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا ساعاتی دیگر آغاز به کار می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،‌شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور بیش از 103 کشور جهان فعالیت 5 روزه خود در سال 2014 را امروز تا ساعاتی دیگر در قلب اقتصاد اروپا آغاز می کند، این در حالی است که در این دوره فنلاند به عنوان میهمان ویژه حضور یافته و سرمایه گذاری قابل توجهی برای ترجمه آثارش به زبان های دیگر داشته است.

امیدواری برای حضور ایران در سال 2018 به عنوان میهمان ویژه

حضور ایران در این دوره نیز حائز اهمیت است، چرا که نمایندگان کشورمان در این نمایشگاه امیدوار هستند تا در دیداری که میان امیرمسعود شهرام نیا رئیس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت پس از 8 سال برگزار می شود،  بتوانند درباره حضور ایران در سال 2018 در این نمایشگاه به عنوان میهمان ویژه مذاکرات موفقی داشته باشند.

حضور 14 ناشر در غرفه ایران

در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به نمایندگی از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد،‌ امسال موسسه در غرفه‌ای با عنوان «کتاب‌هایی از ایران» شرکت می‌کند‌، در غرفه ایران 14 ناشر نیز به صورت مستقل حضور دارند که با پرداخت هزینه‌هایی اندک از حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به جهت حضور در نمایشگاه بهره‌مند شده‌اند‌. این ناشران عبارتند از طوبای محبت،‌ جامعةالمصطفی العالمیه(ص)‌، انتشارات سمیر و دبیر،‌ انتشارات ساقی‌، انتشارات روایت فتح،‌ انجمن فرهنگی زنان ناشر‌، انتشارات الهدی‌، انتشارات علمی فرهنگی‌، باغ کتاب،‌ انتشارات حافظه نوین‌، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی‌ و...

 انتشارات شمع و مه،‌ انتشارات شباویز،‌ انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و ... نیز به صورت کاملاً‌ مستقل در نمایشگاه شرکت کرده و غرفه جداگانه‌ای دارند.

عرضه 1297 عنوان کتاب ایرانی

در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مجموع 1297 عنوان کتاب به نمایش گذاشته می شود. که از این میان 250 عنوان در غرفه کودک و نوجوان عرضه خواهد شد. همچنین از میان کتابهای غرفه بزرگسال، 180 عنوان توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران،70 عنوان توسط مجمع ناشران دفاع مقدس و50 عنوان توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انتخاب شده‌اند.

غرفه ایران در مجموع در 5 روزه برگزاری این نمایشگاه  18 برنامه جنبی، 5 رونمایی کتاب و بیش از 120 قرار ملاقات با ناشران خارجی تدارک دیده است که از این میان اتحادیه ناشران تهران 32 قرار، آژانس ادبی غزال 48 قرار، انجمن فرهنگی ناشران کودک 30 قرار و دیگر ناشران نیز 30 قرار ملاقات با ناشران خارجی خواهند داشت.

عرضه کاتالوگ معرفی تصویرگران ایرانی

در غرفه ایران 4 کاتالوگ ارائه می‌شود که یک کاتالوگ اختصاص به معرفی کتابهای غرفه کودک به زبان انگلیسی دارد که به صورت کاغذی و الکترونیکی تهیه شده است ، هم چنین کاتالوگ معرفی کتابهای اتحادیه به صورت کاغذی و الکترونیکی، کاتولوگ معرفی بیش از 130  نفر از تصویرگران کتاب کودک و نوجوان و کاتولوگ معرفی نمایشگاه کتاب تهران از جمله این کاتولوگ‌هاست.

رونمایی از 5 عنوان کتاب

رونمایی از ترجمه انگلیسی 5 عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی هم چون معصومه رامهرمزی، سمیرا جنت‌دوست، سیدمهدی شجاعی، کتایون ریاحی، هوشنگ مرادی کرمانی و سارا سالار در کنار برگزاری نشست‌هایی با حضور نویسندگان مهمان محبوبه نجف‌خانی و مجید قیصری از دیگر برنامه های جنبی غرفه ایران به شمار می رود.

شکرستانی ها به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند

برگزاری نشست کتاب آرایی و تصویرگری در ایران، برپایی تئاتر عروسکی با حضور شخصیت های عروسکی مجموعه شکرستان، نشست تخصصی فرصت های اقتصادی نشر در ایران که برای نخستین بار درباره آیین نامه گرنت در ایران بحث و بررسی خواهد شد،  از دیگر برنامه های غرفه ایران است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.