۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 239982

قدس آنلاین یزد - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی این استان از میان بیش از 100 درخواست داخل کشور انتخاب شده است.

بافت تاریخی یزد در راه  ثبت جهانی

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مصطفی فاطمی با بیان اینکه معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در نشست شب گذشته این خبر را اعلام کرده است، اظهار داشت : ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نیازمند عزم جدی و همگانی مسوولان دستگاهها و شهرداری و شورای شهر است و اینکه این امر را همه باور داشته باشند.

وی افزود: معاون میراث فرهنگی کشور معتقد است که اگر این اتحاد و همدلی ایجاد نشود سازمان نیز اصراری بر تحقق این کار ندارد.

فاطمی تصریح کرد : در این جلسه مدیران تمام دستگاههای مرتبط با بافت تاریخی از پیگیری ثبت جهانی بافت تاریخی یزد حمایت کرده و خواستار ادامه کار شدند.

وی همچنین از دستور معاون میراث فرهنگی کشور برای تشکیل پرونده برای ثبت جهانی دو قنات یزد خبر داد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از مجموعه تاریخی پردیسان و کاروان سرای سلطان اردکان نیز بازدید کرد.

مجموعه تاریخی پردیسان شهرستان اردکان در سال 1379 و همزمان با بازدید ریاست وقت سازمان میراث فرهنگی از بافت تاریخی شهرستان اردکان به عنوان یکی از طرح های ملی سازمان میراث فرهنگی کشور کلید خورد.

این طرح ملی متشکل از 5 خانه تاریخی سنایی، ضیایی، انصاری، صغیره و مجدالعلما است.

کاروانسرای سلطان نیز با قدمت دوران قاجاریه که به عنوان بارانداز کاروان های عبوری مورد استفاده قرار می گرفت ، در سال 1324 تبدیل به گاراژ می شود و به تدریج با کم توجهی های صورت گرفته تخریب شده است.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.