قدس آنلاین: به مناسبت عید سعید غدیر، همایش و اجتماع بزرگ مردمی «عاشقان ولایت» به همت ناحیه بسیج امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

همایش بزرگ «عاشقان ولایت» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن مظاهری در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور هیئت‌های مذهبی اصفهان و مشارکت مردم و روحانیون سادات در روز عید سعید غدیر خبر داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به واقعه غدیر خم در مکتب تشیع و همچنین عید غدیر خم، شایسته و بایسته بود که همایش بزرگ و البته مردمی و در خور شان و منزلت این روز عزیز برگزار شود.

دبیر اجرایی این همایش گفت: بر همین اساس همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور هیئت های مذهبی، روحانیون معزز سادات و مشتاقان امیرالمومنین (ع) شهر اصفهان با نام «عاشقان ولایت» همراه با اجرای بزرگ‌ترین نمایش واقعه غدیر خم در کشور به همت ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) در روز عید غدیر خم تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: این همایش از ساعت هشت صبح روز عید از جنب مسجد جامع اصفهان با اجتماع عظیم بیش از 60 هزار نفری مردم و هیئت‌های مذهبی آغاز و سپس به سمت پل خواجو حرکت ادامه پیدا خواهد کرد.

مظاهری تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این همایش هماهنگی با موسسه آلا به منظور حضور و جلوداری بیش از 300 تن از روحانیون معزز سادات در قافله جشن بزرگ «عاشقان ولایت» است.

وی تاکید کرد: قابل به ذکر است که در طول مسیر برخی از هیئت‌های مذهبی و اصناف داوطلب پذیرای مردم خواهند بود، همچنین در انتهای مسیر مردم با تجمع در بستر خشک زاینده رود بزرگترین نمایش تصویری و زنده واقعه غدیرخم را که نخستین بار در کشور توسط  گروه نمایشی حرفه‌ای که بالغ بر یکصد بازیگر در آن ایفای نقش می‌کنند را تماشا خواهند کرد.

دبیر اجرایی این همایش مطرح کرد: از دیگر برنامه‌های این همایش، مراسم خطبه‌خوانی و اجرای زنده سرودها و مولودی‌خوانی‌های متناسب با روز عید است.

وی اضافه کرد: بهتر آن دیدیم که به منظور انتقال هر چه بهتر وقایع و حقیقت واقعه غدیر خم به نسل نوجوان و جوان حال حضر جامعه، از قدرت فوق‌العاده هنر و تصویر مدد بگیریم و بر همین اساس اجرای نمایشنامه واقعه بزرگ غدیر خم را در روز عید سعید غدیر بهترین بستر برای تحقق این مهم یافتیم.

مظاهری عنوان کرد: گفتنی است که در این همایش به قید قرعه نیز جوایز نفیسی به بیش از 300 تن اعطا خواهد شد که البته احتمال افزوده شدن به تعداد جوایز با تقبل برخی از ارگان‌ها و هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

وی یادآور شد: حضور وحدت آفرین همه اقشار مردم، اصناف و هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان مهم‌ترین نکته در برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی «عاشقان ولایت» است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.