وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت برنامه های بلندی برای حوزه فرهنگی در برنامه ششم ارائه می دهد، تأکید کرد: اصول تکریم، احترام به مردم، اجرای قانون و سرعت عمل جزو وظایف مسئولین است.

دولت برنامه های بلندی برای حوزه فرهنگی ارائه می دهد/ وحدت داخلی خوبی داریم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه چهارشنبه در نشست سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: دنیا خود قضاوت خواهد کرد که اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی چه تفاوتهایی دارد.

وی اشاره به انرژی هسته ای اظهارداشت: در حال حاضر تمام کشورهای دنیا پذیرفته اند که انرزی هسته ای حق مسلم مردم جمهوری اسلامی است و کشور توانسته ضمن حفظ امنیت مرزهای خود به کشورهای عراق، سوریه و لبنان مشورت و کمک ارائه دهد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تشکیل ائتلاف قدرت های بین الملل برای مبارزه با داعش خیمه شب بازی بیش نیست،اذعان داشت: مردم منطقه می دانند که موضوع داعش و دنیا به نفع ایران خواهد شد چرا که مردم جهان بین اسلام ناب محمدی و اسلام ساخته استکبار تفاوت قائل هستند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در امنیت کامل است و در مسائل منطقه ای بدون حضور ایران هیچ اقدامی صورت نمی گیرد، گفت: امنیت کاملا برقرار و هیچ مشکل امنیتی در کشور وجود ندارد و در حوزه های اقتصادی گام های جدی برداشته شده است.
 
وزیر کشور با اشاره به تبدیل رشد منفی به رشدهای مثبت و کنترل تورم در کشور گفت: نوسانات در حوزه ارز، طلا و تصمیمات اقتصادی ثبات پیدا کرده و این امر نوید خوبی برای مردم خواهد بود.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت برای رفع مشکل اقتصادی اصرار دارد.
 
وی با بیان اینکه در سیاست های داخلی از وحدت و انسجام خوبی برخوردار هستیم، افزود: با فعالیت های خوبی در سیاست خارجی و آرامش مواجه هستیم.
 
این مسئول بیان کرد: مسئولان نظام به قانون پایبند بوده و به منافع ملی آگاه هستند، دولت توانسته در حوزه های فرهنگی گام های بلندی بردارد تا بتوانیم ساماندهی در حوزه فرهنگی ارائه دهیم، دولت برنامه های بلندی برای حوزه فرهنگی در برنامه ششم ارائه می دهد.
 
وی با اشاره به اینکه نقش تاریخی، درجه تدین، صفا و صداقت مردم مازندران برای همه روشن است، افزود: تلاش دولت در انتخاب مدیران ارشد استانی فعالیت برای توسعه، رشد و پیشرفت بوده است.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه باید بدانیم وابستگی به نفت که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم نمی تواند ما را به اهداف مورد نظر برساند، افزود: خلق پول واقعی از طریق صادرات، تولید، بهره وری و کاهش مصرف است.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه در حال حاضر 15 استان کشور امکان اداره خود را با منابع داخلی دارند، گفت: مازندران از نظر ارزش اقتصادی بدون اتکا به نفت در ردیف ششم قرار گرفته است و این استان می تواند با منابع داخلی خود می تواند معین استان های دیگر باشد.
 
وی بیان کرد: تمام ظرفیت های استان قابل فعال شدن است و این استان می تواند در قبال ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران هزینه دریافت کند.
 
وی با اشاره به اینکه باید تمام برنامه ریزی ها طبق شرایط و پتانسیل منطقه ای صورت گیرد، اذعان داشت: تمام امکانات و منابع بخوبی تقسیم نشده و اختیاراتی به استان ها داده نشده است.
 
این مسئول به  3 محور افزایش سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و کاهش مصرف اشاره کرد و افزود: تمام مدیران دستگاههای اجرایی باید این سه محور را در پیشبرد کارهای خود سرلوحه قرار دهند.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر در حوزه سیاسی باید در چهارچوب قانون باشد، جهت گیری گرایش و برآیند اختلافات باید به نفع مردم باشد و در مسائل منابع مردم و استان وحدت نظر داشته باشیم که مازندران در زمینه وحدت نظر جزو استان های پیشگام است.
 
این مسئول از دستگاههای اجرایی خواستار احترام به مردم شد و گفت: اصول تکریم، احترام به مردم، اجرای قانون و سرعت عمل جزء وظایف مسئولین است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر مازندران اقدامات خوبی انجام شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.