معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از برگزاری کارگاه های مدیریت بحران در حرم مطهر رضوی همزمان با هفته بلایای طبیعی خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های «مدیریت بحران» در حرم مطهر رضوی

محمود ممتاز با بیان این مطلب گفت: این کارگاه ها با همكاري پژوهشكده سوانح طبيعي كشور 22 تا 24 مهرماه برگزار و مانور آمادگي مقابله با شرایط بحراني نيز اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: در سند چشم انداز بيست ساله آستان قدس رضوي توجه خاصي به بهره گيري از امكانات ايمن شده و با هدف پيشگيري و مقابله با حوادث غير مترقبه و بلاياي طبيعي شده است.

ممتاز افزود: مديريت بحران در حوزه اماكن متبركه سال 91 با هدف شناسایي حوادث و بحران هاي احتمالي حرم مطهر رضوي تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اين مديريت متشكل از كارگروه های پيشگيري، مقابله و عادي سازي و تحقيق و مستند سازي و دیگر واحدهاي ستادي و عملياتي است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی عنوان کرد: به همین منظور  چندي قبل همايش يك روزه علمي آموزشي با موضوع «مديريت بحران در حرم مطهر رضوي» با حضور اساتيد مجرب مركز جامع علمي كاربردي جمعيت  هلال احمر تهران برگزار شد.

ممتاز در پایان با بیان اینکه شناسنامه ايمني نقاط مختلف حرم مطهر توسط كارگروه پيشگيري، مقابله و پاسخگويي تهيه شده است، متذکر شد: شماره تلفن 32002626 به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي تماس هاي احتمالي و اعلام موارد خاص و غير عادي در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.