قدس آنلاین: اتصال زندگي انسانها به تکنولوژي و روزآمدي جهان ، محصول توسعه افق ديد و گسترش جهان بيني آنهاست .

تاثير فرهنگسازي مالياتي در اقناع افكار جامعه

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سازگاري با پيشرفتهاي عصر مدرنيته ، لازمه ادامه زندگي و برخورداري از آسايش و آرامش است.

اطلاع از آخرين تغييرات و تحولات ايجاد شده در سطح دنيا را ابزار اطلاع رساني و رسانه هاي گروهي ، ممکن مي سازند و در اين بين ايجاد فرهنگ عمومي يکي از وظايف دشوار اين رسانه ها و علي الخصوص سازمانهاي متولي امر مي باشد.

يکي از مقوله هاي مطرح در سالهاي اخير که ميزان زيادي از تلاشهاي دولت و مسئولين برآن معطوف شده بحث " ماليات " است .

نقش ماليات در دهه هاي اخير به قدري پررنگ شده که سياستهاي ترسيمي دولت بر آن استوار شده است. تصميمات متخذه مسئولين و دولتمردان براي ايجاد امکانات رفاهي مورد نياز مردم با اتکا بر ماليات شکل گرفته و تجهيز و پيشبرد اين پروژه ها به مدد درآمدهاي مالياتي ميسر شده است.

اصلاح قوانين مالياتي در سالهاي اخير که حاصل هم انديشي کارشناسان اين حوزه مي باشد با هدف تسهيل وتسريع در انجام امور و در نهايت تحقق عدالت مالياتي اتفاق افتاده است.

از آنجا که اقناع افکار عمومي براي همکاري با دستگاه مالياتي و مشارکت در پرداخت ماليات نيازمند ترويج فرهنگ مالياتي و ايجاد اعتماد عمومي مي باشد اهميت فرهنگسازي در خصوص ماليات بسيار حياتي است.

اگر مودي مالياتي و کلا افراد جامعه بدانند پولي که به عنوان ماليات به دولت مي پردازند صرف آباداني کشور و ايجاد امکانات رفاهي براي خودشان مي شود با ميل و رغبت حاضربه مشارکت در اين امر مي شوند.

استفاده از راهکارها و ابزارهاي مهمي چون صدا سيما و تبليغات شهري ومحيطي فاکتورهاي مهمي در امر فرهنگسازي مي باشند. استفاده از اين ابزار و راههاي فرهنگ سازي در جهت ايجاد اعتماد در موديان مالياتي و به تبع آن اقناع جامعه فرصت مغتنمي است که موجب خواهد شد تصوير خوبي از ماليات در ذهن مردم حک گردد.

بي شک تاثير فرهنگسازي در خصوص تمام مواردي که به عامه مردم مربوط مي شود غير قابل انکار مي باشد و تجربه ثابت کرده چنانچه موديان، اطلاع کافي و وافي در مورد آثار پرداخت ماليات داشته باشند با اشتياق نسبت به انجام وظايف خود اقدام مي نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.