وزیر نیرو با اشاره به اینکه در پنج سال آینده 30 هزار مگاوات نیروگاه احداث خواهد شد، گفت: استفاده از توان سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های کشور برای تحقق این اهداف بسیار حائز اهمیت است.

احداث 30 هزار مگاوات نیروگاه در 5 سال آینده
به گزارش (ایسنا) منطقه زنجان، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه2 زنجان، با اشاره به اینکه ارتقاء بازدهی نیروگاه‌ها و کاهش تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع جزو سیاست اصلی وزارت نیرو است، گفت: وزارت نیرو با اجرای نیروگاه‌های کلاس "اف "به بخش قابل توجهی از اهداف این وزارتخانه می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری هر چه بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی دیگر از سیاست‌های وزارت نیرو است، یادآورشد: استان زنجان ظرفیت خوبی برای تحقق این سیاست دارد و با توجه به کلنگ‌زنی نیروگاه شماره 2 زنجان باید عنوان کرد، استان در مسیر انتقال شبکه اصلی کشور قرار دارد و یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور است که با ساخته شدن این نیروگاه و بالا رفتن ظرفیت برق، به قطب مهم صنعت برق تبدیل می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری مپنا عمده سرمایه‌گذاری نیروگاه هزار مگاواتی زنجان 2 را بر عهده دارد، گفت: شرکت مپنا و پیمانکار این نیروگاه ساخت تجهیزات این نیروگاه را بر عهده دارد و با احداث این نیروگاه‌ها مانع بسیار بزرگی از سر راه توسعه صنعت برق کشور برداشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، نیروگاه برق شماره دو زنجان در مجموع یک هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد که هر یک در دو فاز و هر فاز دارای 500 مگاوات سیکل ترکیبی است که با احداث فاز نخست این نیروگاه، 500 مگاوات برق تولید وارد جریان برق سراسری خواهد شد و علاوه بر تامین نیاز کشور بخشی از برق استان را برطرف خواهد کرد.نیروگاه شماره دو زنجان در 80 کیلومتری جاده زنجان - تبریز با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون یورو احداث می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.