دبیر علمی همایش «در سایه سار امام علی(ع)» گفت: همایش علمی «در سایه سار امام علی(ع)» یاد آور مناظرات بین ادیان در دوران امام علی بن موسی الرضا(ع) خواهد بود.

همایش «در سایه سار امام علی(ع)» یادآور مناظرات امام رضا(ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر امیر سلمانی رحیمی در نشست خبری همایش «در سایه سار امام علی(ع)» که پیش از ظهر امروز در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، این همایش را جلوه‌ای از گفت‌وگوی میان ادیان برشمرد و تصریح کرد: این همایش عمل به سنت مباحثات علمی امام رضا(ع) بوده و در حقیقت فرصتی تاریخی برای ایجاد فضای گفت‌وگو میان ادیان است.

وی ادامه داد: این همایش اجلاسی مهم و تمدنی است، زیرا برای اولین بار پس از مناظرات حضرت امام رضا(ع)، چنین نشستی برای گفت‌وگو میان ادیان در مشهد برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه «موضوعاتی پیرامون زیدیان، شخصیت زید و شخصیت ناصر الحق در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت» تصریح کرد: آئین افتتاحیه این همایش، صبح چهارشنبه 23 مهرماه از ساعت 8:30 صبح در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز و تا اذان ظهر ادامه خواهد یافت، و پس از آن علمای یمنی شرکت کننده در همایش برای بازدید از مزار یحی بن زید سفری کوتاه به شهر میامی خراسان رضوی خواهند داشت.

دبیر علمی همایش «فی رحاب الامام علی(ع)»، درباره کارگروه‌های تخصصی این همایش نیز توضیح داد: در این همایش 4 کارگروه تخصصی با حضور علمای زیدیه و امامیه برگزار می‌شود، که موضوعات نهج البلاغه و غدیر عنوان دو کارگروه‌ مهم این همایش است؛ جلسه جمع بندی و نتیجه‌گیری این کارگروه‌ها نیز در روز آخر همایش برگزار خواهد شد.

وی گفت: صبح روز جمعه 25 مهرماه نیز کارگروهی ویژه‌ی علمای زیدیه با هدف جمع بندی و استماء دیدگاه‌های آنها برگزار می شود.

رحیمی در پایان ابراز داشت: دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه‌های علمیه قم و مشهد و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از جمله مجموعه‌هایی هستند که از نظر فکری بنیاد پژوهش‌های اسلامی را در برگزاری این همایش یاری می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.