قدس آنلاین-شهرکرد،دولت باید با بسترسازی اشتغال و تامین تسهیلات بانکی با بهره اندک، زمینه مناسب را برای ازدواج جوانان فراهم سازد.

هفتمین جشنواره پیوند آسمانی در شهرکرد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، هفتمین جشنواره استانی پیوند آسمانی شامگاه یکشنبه درسالن اجتماعات غدیر شهرکرد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار،مدیر کل ورزش و جوانان و خیل عظیمی از مردم و مسئولان برگزار شد.

در این آیین آسمانی معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری زمینه سازی ایجاد شرایط ازدواج برای جوانان را از وظایف دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: دولت باید با بسترسازی اشتغال و تامین تسهیلات بانکی با بهره اندک، زمینه مناسب را برای ازدواج جوانان فراهم سازد.

مرادی نافچی با تبریک عید غدیر و هفته امامت و ولایت، نهاد خانواده را زیربنای اصلی جامعه دانست و افزود: ازدواج پیوندی است که زمینه شکل گیری نهاد خانواده را باعث می شود، بنا بر این باید برای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج جوانان تلاش کرد.

وی ترویج ازدواج آسان و پرهیز از عواملی که باعث تاخیر در پیوند زناشویی می شود را مورد تاکید قرار دارد و اظهار داشت: در سایه توجه به مسائل غیرمادی و با تقویت عوامل موثر در تحکیم بنیان خانواده، می توان زندگی پایداری را برای جوانان فراهم ساخت.

دبیر شورای تامین استان چهارمحال وبختیاری در ادامه از پرداخت تسهیلات ازدواج به 9 هزار و 700 زوج در نیمه اول امسال در استان خبرداد و اضافه کرد: مساعدت در پیوند ازدواج جوانان در آموزه های دینی و فرهنگی جامعه مورد تاکید بوده و برای نهادینه شدن این آموزه ها بخش های دولتی و غیردولتی باید تلاش کنند.

در ادامه مدیرکل ورزش وجوانان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین بر فرهنگ سازی برای انجام ازدواج آسان تاکید کرد و هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه سازی این مهم دانست.

عبدالرحمن قاسمی نافچی تصریح کرد: با فرهنگ سازی در زمینه ازدواج باید رویکرد جوانان را به انجام این مهم تغییر داد تا با پرهیز از تجمل گرایی، زمینه ایجاد کانون خانواده را فراهم سازند.

در هفتمین جشنواره پیوند آسمانی از زوج های الگوساز، خیران ازدواج و 13 نفر از سادات ورزشکار استان تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.