قدس آنلاین؛شهرکرد:برترین های هشتمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در شهرستان بروجن از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.

معرفی  برترین های جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  30 اثر در این جشنواره در دو بخش گروه نوازی و تک نوازی داوری شد، گفت: 150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت 30 اثر به بخش نهایی راه یافت.

جواد کارگران افزود: در بخش گروه نوازی این جشنواره ، گروه' سرانه' به سرپرستی کیوان قلخانی از کرمانشاه به رتبه نخست دست یاف، همچنین در این بخش گروه موسیقی'میر ملاس' از لرستان به سرپرستی مجید پور رضایی رتبه دوم را کسب کرد و گروه'دنیز' به سرپرستی سعید بازوری و گروه 'همدرنگ 'به سرپرستی سعید امینی چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را به دست آوردند.

کارگران با اشاره به اینکه هیات داوران در این بخش از گروه  " دیزنه " به سرپرستی شادی غلامی از کردستان تقدیر کرد، تصریح کرد: در بخش تک نوازی این جشنواره نیز در بخش سازهای بادی " علی ریاضی " از بوشهر رتبه نخست را بدست آورد و " هادی بنی هاشمی" از چهارمحال و بختیاری  دوم شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت:  " نادر قوره جیلی" از کرمانشاه رتبه نخست و ' امید آتون' از هرمزگان رتبه دوم را در بخش سازهای مضرابی از آن خود کردند.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛در بخش سازهای کششی از ' محمد اطهری ' از چهارمحال و بختیاری تقدیر شد و در بخش مقام خوانی و شاهنامه خوانی سیامند امینه دار  از آذربایجان غربی رتبه نخست را بدست آورد و از علی جمالی   و  سلمان طهماسبی از سوی هیات داوران در بخش شاهنامه خوانی تقدیر شد.

جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان،همدان و هرمزگان به مدت دو روز در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.