رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، «ائتلاف ضد داعش» را اقدامی برای نجات این گروه تروریستی قلمداد کرد.

«ائتلاف ضد داعش» برای نجات داعش است


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون و ائمه جمعه و جماعات این شهرستان اظهار کرد: در میان 57 کشور اسلامی تنها نظامی که از نظر اقتدار ملی و امنیت عزت‌مندانه حضور دارد نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه حفظ قدرت از به دست آوردن آن مشکل‌تر است خاطرنشان کرد: ملت ایران امانتی که در طول بیش از 35 سال در اختیارشان بود به نحو شایسته‌ای پاسداری کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سرنوشت قیام مردم مصر گفت: با آنکه اخوان‌المسلمین سابقه طولانی در عرصه سیاست داشتند، نتوانستند مسیر این قیام را حفظ کنند و البته عملکرد محمد مرسی را نیز همگان مشاهده کردند.

بروجردی با ذکر نمونه‌هایی از عملکرد مرسی در مواجهه با استکبار و در قبال جمهوری اسلامی گفت: همگان نتیجه تبعیت از آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه را مشاهده کردند، چنانکه مقامات پیشین دولت مصر از این رفتار بسیار ابراز پشیمانی می‌کردند.

وی وضعیت کنونی لیبی را حاصل عملکرد ناتو دانست و گفت: لیبی اکنون از نظر امنیتی بدترین وضعیت دوران خود را سپری می‌کند و مقصر اصلی آن ناتو است که به طمع منابع نفتی لیبی به این کشور حمله کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها گفت: نکته‌ای که طرف مقابل نیز بر آن اذعان دارد، این است که ایران اسلامی این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است.

بروجردی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه فضا و نانو گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره به فضا با موجود زنده و ارتقای جایگاه شصتم ایران به رتبه هفتم در نانوتکنولوژی برخی از دستاوردهای کشور در دوران تحریم‌ها به شمار می‌رود.

وی در ادامه به چگونگی شکل‌گیری وضعیت کنونی منطقه پس از بیداری اسلامی اشاره و عنوان کرد: پس از سقوط حکومت حسنی مبارک به عنوان مهم‌ترین پایگاه آمریکا و اسرائیل در منطقه و تغییر موازنه قدرت علیه رژیم صهونیستی و افزایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی، آمریکا توطئه‌ای را برای یافتن جایگزینی در منطقه آغاز کرد و نخست به سراغ سوریه به عنوان هم‌پیمان ایران اسلامی رفت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا بر خلاف جنگ‌های افغانستان و عراق، این بار به سراغ جنگ نیابتی رفت تا هزینه‌های جنگ‌های پیشین نظیر عراق که علاوه بر هزینه صدها میلیارد دلاری، به کشته شدن 5 هزار سرباز آنها نیز منجر شده بود را دیگر متحمل نشود.

وی با بیان اینکه در این بستر داعش متولد شد، گفت: بر اساس اطلاعاتی که هم‌پیمانان آمریکا در منطقه به دولتمردان این کشور داده بودند، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ظرف دو یا سه ماه بشار اسد سقوط می‌کند اما غافل از آنکه نه تنها دولت سوریه سقوط نکرد بلکه مقتدرتر از گذشته فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به ائتلاف به اصطلاح ضدداعش، تشکیل این ائتلاف را اقدامی برای نجات گروه تروریستی داعش قلمداد و تصریح کرد: بعد از چهار سال که داعش در منطقه وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب شده و آمریکایی‌ها سکوت کرده و حتی از آن حمایت می‌کردند، حال چگونه سخن از ائتلاف برای مقابله با داعش به میان می‌‌آورند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکایی‌ها در سوریه و انهدام زیرساخت‌های این کشور از جمله بزرگترین پالایشگاه گاز و همچنین عدم مقابله با حرکت داعش به سوی مرزهای لبنان، آن را نشانه عدم صداقت ایالات متحده در مواجهه با تروریسم دانست.

بروجردی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات با طرف اروپایی اشاره کرد و متذکر شد: 10 سال پیش زمانی که در ملاقات‌ها تقاضای تنها 20 دستگاه سانتریفیوژ داشتیم، جک استراو با تکبر می‌گفت حتی اجازه نگهداری دو دستگاه سانتریفیوژ را هم به شما نمی‌دهیم اما اکنون با تلاش فرزندان ایران اسلامی 19 هزار سانتریفیوژ نصب شده داریم.

وی همچنین با حکیمانه خواندن تعبیر «نرمش قهرمانانه» مقام معظم رهبری گفت: بر اساس منافع ملی ناگزیر هستیم با دشمن مذاکره کنیم چنانکه پس از هشت سال جنگ با صدام، مجبور شدیم در صحنه سیاسی پشت میز مذاکره با این رژیم متجاوز بنشینیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نتیجه مذاکرات هسته‌ای را در صورت کسب نتیجه یا عدم حصول نتیجه برای جمهوری اسلامی مهم دانست و گفت: در صورت عدم کسب نتیجه به دنیا ثابت کرده‌ایم که ما اهل منطق و مذاکره هستیم و مشکل از سوی طرف مقابل است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.