مهناز خجسته نیا قدس ویژه خراسان - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، عمر اسناد فرادستی شهرداری در حوزه فرهنگی را کم عنوان کرد و گفت: دلیل این امر نیز جدید بودن فعالیتهای فرهنگی در مقایسه با سایر وظایف مستقیم شهرداری است.

جمع‌آوری 7 هزار متکدی توسط شهرداری مشهد در سال گذشته

شادکام که در نشست ارایه گزارش عملکرد یک ساله حوزه فرهنگی شهرداری مشهد سخن می گفت، افزود: تهيه نقشه و شناسايي محلات در 54 لايه مورد نياز شامل نقشه اجتماعي، نيازسنجي خانوارهاي شهر مشهد در مقياس منطقه، ناحيه و محله و بازنگري در برنامه‌هاي فرهنگي اجتماعي از جمله اقدامهای فرهنگی شهرداری مشهد در یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه انجام طبقه بندی اجتماعی شهر مشهد اقدامی اساسی برای مطالعات اجتماعی شهر است، اظهار داشت: در این راستا نقشه های راهبردی حوزه فرهنگی اجتماعی تدوین و برنامه های مصوب اجتماعی نیز ویرایش شده است.

 

  افتتاح 3 فرهنگسرا تا پایان سال

شادکام در تشریح برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد از افتتاح دو فرهنگسرای قرآن و عترت و سلامت در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی خادم‌الشریعه و مسجد و حسینیه کمپ غدیر نیز افتتاح شده و فرهنگسرای ولایت نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیتهای این معاونت در حوزه ورزش همگانی افزود: در این بخش شهرداری مشهد چند برنامه ثابت و مستمر دارد که اجرای طرحهایی چون ورزش محله مسجد، ورزش محله مدرسه، ایستگاه‌های بدنسازی، تجهیز سالنهای ورزشی و مدارس جزو این برنامه‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری دو دوره المپیاد ورزشی در 6 ماهه دوم سال گذشته و امسال در قالب برگزاری بیش از 15 هزار مسابقه برای آقایان و 11 هزار مسابقه برای بانوان اظهار داشت: در این المپیادهای ورزشی به ترتیب 40 و 23 هزار ورزشکار آقا و خانم شرکت کرده اند.

شادکام به فعالیتهای حوزه گردشگری و اسکان موقت زائران اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 58 هزار مورد مراجعه به سایت مشهد توریسم، 49 هزار و 861 مورد تماس به تلفن ملی زائر و بیش از 2 میلیون نفر مراجعه به پایگاه‌های 26 گانه اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر صورت گرفته است.

وی افزود: اسکان موقت زائران در کمپ‌های غدیر و 3 بوستان دیگر در سطح شهر طی یک سال گذشته، 642 هزار نفر شب اقامت را در این فضاها به ثبت رسانده است.

وی به تداوم ساخت 110 مسجد با اعتبار 220 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: برای مشارکت در امر مساجد بیش از 12 میلیارد ریال هزینه شده و 317 مسجد در سطح شهر بهسازی شده است.

 

   خبر های یک خطی

- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از جمع‌آوری 7 هزار و309 متکدی طی سال گذشته توسط شهرداری مشهد خبر داد وگفت: سال گذشته یک میلیارد تومان و امسال نیز یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای جمع‌آوری معتادان پرخطر هزینه شده است.

- شادکام برنامه شهرداری مشهد برای المانهای نوروزی را به نتیجه نشست سه کارگروه کارشناسی در ماه آینده موکول کرد.

- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به آماده سازی خانه دوم ملک در پارک وکیل‌آباد و خانه شاهنامه برای استفاده از علاقه‌مندان به موضوعات فرهنگی اشاره کرد و افزود: 91 میلیارد ریال مجموع اعتبارات حوزه فرهنگی به استثنای اعتبارات ساخت مساجد است.

- وی با اشاره به 26 مهرماه روز تربیت بدنی گفت: برگزاری همایش ورزش صبحگاهی در بوستان ملت و تقدیر از فعالان و مدال‌آوران بخشی از برنامه‌های شهرداری به مناسبت روز تربیت بدنی است.

- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد پیرامون بدهی شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز اظهار داشت: تا کنون مبالغی از سوی شهرداری مشهد به نهاد کتابخانه‌های عمومی پرداخت شده، است، اما آنها می‌گویند این مبلغ نیم درصد نبوده و کمتر است.

- به گفته وی امسال هشتمین دوره اهدای سبد ورزشی به 800 مدرسه در قالب میز پینگ پنگ، توپ و راکت انجام می شود که از این تعداد 400 مدرسه سهم شهرداری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.