هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به مناسبت روز جهانی غذا آثار خود را به روی دیوار بردند.

نمایشگاه هنر انسان‌دوستی افتتاح شد/ ۱۰۰ هنرمند صاحب‌نام تجسمی آثارشان را به روی دیوار بردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار 100 هنرمند ایرانی برای مبارزه با فقر و گرسنگی عصر روز جمعه 25 مهرماه با حضور پرشمار هنرمندان، رئیس دفتر سازمان ملل متحد در تهران، سفرای کشورهای خارجی و مسئولان فرهنگی و هنری در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. 

در این نمایشگاه که با عنوان «هنر انسان‌دوستی» نامگذاری شده قرار است عواید حاصل از فروش این آثار هنری برای مبارزه با فقر و گرسنگی هزینه شود.

در بخشی از این مراسم عباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران با تاکید بر اینکه در فرهنگ ایرانی نوع‌دوستی همواره از ارزش والایی برخوردار است، اظهار کرد: نسل ما این نوع‌دوستی را به ارث برده است و ما نیز در این مجموعه تلاش می‌کنیم تا هر فعالیت بین‌المللی را که در راستای دیپلماسی فرهنگی دولت است برپا کنیم.

شکوفه ملکیان مدیر هنری این نمایشگاه نیز در سخنانی اظهار کرد: امروز به گردآوری آثار این هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران مفتخر هستیم. جمع‌آوری مجموعه‌هایی از نقاشی، خطاطی، مجسمه‌ و... از هنرمندان برجسته ایرانی باعث افتخار ما است. 

او افزود: ما در ابتدا این پروژه را با 32 هنرمند آغاز کردیم اما خوشبختانه در حال حاضر تعداد هنرمندان به 100 نفر رسیده است. 

گری لوئیس رئیس دفتر سازمان ملل متحد در تهران نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در حال حاضر با چالش‌های بزرگی در جهان مواجه هستیم و بزرگترین این چالش‌ها مسئله غذاست. اگر عدالت به درستی در این مسئله رعایت شود و توزیع مناسبی در زمینه مواد غذایی صورت پذیرد آنگاه شاهد برابری و مساوات در این مسئله خواهیم بود. 

او افزود: متاسفانه در حال حاضر از هر 10 نفر در جهان یک نفر گرسنه می‌خوابد اما خوشبختانه با گزارشاتی که به دست ما رسیده شاهد دست یافتن به اهداف خود در زمینه مبارزه با فقر و گرسنگی در ایران هستیم.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه این نمایشگاه اتفاق مهمی در زمینه دیپلماسی فرهنگی به شمار می‌رود و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر به این دست از فعالیت‌ها توجه کنیم.

او افزود: امیدوارم در این نمایشگاه شاهد حضور و مشارکت اقشار مردم باشیم تا با استقبال بیشتر از آن شاهد عواید بیشتری برای مبارزه بافقر و گرسنگی باشیم.

به گزارش تسنیم، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر انساندوستی چهره‌هایی چون سروش صحت، خسرو سینایی، رضا بانگیز و... حضور داشتند. در این نمایشگاه  که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شده، آثاری از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی ایران همچون مصطفی اسداللهی، بهرام دبیری، ابراهیم حقیقی، فخرالدین فخرالدینی، محمود فرشچیان، پرویز کلانتری، عباس کیارستمی، مریم زندی و... به روی دیوار رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.