مراسم یادبودی سرنا شیم، خبرنگار پرس تی‌وی که در حادثه رانندگی در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه جان باخت در لبنان برگزار شد.

مراسم یادبود سرنا شیم، خبرنگار پرس تی‌وی در لبنان برگزار شد

 مردم روز دوشنبه (۲۸ مهر، ۲۰ اکتبر) در مسجدی در بیروت، پایتخت لبنان جمع شدند و یاد سرنا شیم، که مادر دو کودک بود را گرامی‌ داشتند و به خانواده سرنا شیم تسلیت گفتند.

سرنا شیم روز یک‌شنبه در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه در یک حادثه مشکوک رانندگی جان خود را از دست داد.

سرنا شیم روز جمعه به پرس تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه برخی گزارش‌ها درباره موضع این کشور در قبال تروریست‌های تکفیری داعش در کوبانی به جاسوسی متهم کرده‌است. او گفت نگران است که دستگیر شود.

در پی این حادثه، حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی از دولت ترکیه خواست درباره مرگ سرنا شیم تحقیقات لازم و دقیق را انجام دهد.

دولت ترکیه از افشای جزئیات این حادثه و نیز هویت راننده کامیونی که سرنا شیم با آن تصادف کرد خودداری می‌کند.

شبکه پرس تی‌وی این موضوع را تا زمان دست یافتن به جزئیات بیشتر درباره این حادثه غم‌انگیز پیگیری می‌کند. سرنا شیم خبرنگار بسیار شجاعی بود که اخبار مربوط به لبنان، عراق، ترکیه و اوکراین را برای شبکه پرس تی‌وی پوشش می‌داد.

وی پس از تهیه گزارشی در شهر سوروچ، در استان اورفا ترکیه و در نزدیکی شهر کوبانی سوریه در حال بازگشت به هتل محل اقامت خود بود که خودروی وی با یک کامیون تصادف کرد.

سرنا شیم  از معدود خبرنگارانی بود که به دنبال اخبار ورود تروریست های داعشی  به سوریه از طریق خاک ترکیه به دست آورده است. وی همچنین به تصاویری دست یافت که آنها را سوار بر کامیون‌های «سازمان جهانی غذا» و دیگر سازمان‌های غیر دولتی نشان می‌دهند که از مرز ترکیه می‌گذرند و وارد سوریه می‌شوند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.