قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار و ۱۴ کیلومتر شبکه گاز در سطح استان اجرایی شده که از این میزان ۴۱۴ کیلومتر آن در ۶ ماهه امسال عملیاتی شد.

بیش از 24014 کیلومتر شبکه گاز در سطح استان اجرایی شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سعید مومنی با بیان اینکه ۵ کیلومتر خط انتقال در نیمه نخست امسال راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: با افزودن این میزان، در حال حاضر مجموع خطوط انتقال گاز در سطح استان به ۱۰ هزار ۸۰ کیلومتر رسیده است.

وی میزان نصب انشعابات در سطح استان اصفهان را ۹۵۰ هزار انشعاب عنوان کرد و افزود: ۱۱هزار و ۱۱۰ مورد این انشعابات مربوط به نیمه اول امسال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۹۶ مشترک در سطح استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۹۶ مشترک گاز شهری و ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ مشترک روستایی است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۴۴۸ روستا در دو فصل اول سال ۹۳ از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مومنی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹.۴ درصد از جمعیت شهری استان اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، ادامه داد: گازرسانی به ۸۵ درصد از جمعیت روستایی استان نیز محقق شده و ۱۵ درصد باقی‌مانده تا پایان سال بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: گازرسانی طی سال‌های گذشته شتاب چشمگیری داشته و کارکنان این شرکت توانسته‌اند در راستای دو هدف اصلی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی گام‌های موثری بردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: اولویت قرار دادن روستاهای محروم و مراکز صنعتی از اقدامات موثر در این زمینه است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱ ميليون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز از طريق ۱۴۸ ايستگاه CNG موجود در سطح استان اصفهان به فروش مي‌رسد، تاکید کرد: اين امر تاثير بسزايي در کاهش سوخت بنزين و ميزان آلودگي محيط زيست خواهد داشت.

مومنی استفاده از گاز در صنعت به ویژه صنایع عمده را در پیشگیری از آلودگی محیط زیست بسیار موثر دانست و افزود: سالانه ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز در سطح استان توزیع می‌شود که ۴۶ درصد آن به مصرف صنعت می‌رسد.

وی با اشاره به میزان مصرف بیش از ۶ میلیارد و ۴۸۸ میلیون مترمکعب طی ۶ ماه اول امسال در بخش صنعت، افزود: میزان مصرف در بخش خانگی ۲۶ درصد، نیروگاه‌ها ۱۵ درصد، پالایشگاه‌ها ۶ درصد، تجاری ۴ درصد و جایگاه‌های CNG ۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های حفاظت از زنگ و تقلیل فشار نیز رشد قابل ملاحضه‌ای داشته است به گونه‌ای که هم اکنون ۸۰۰ ایستگاه از این نوع در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه‌های سرد سال، بر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از نعمت گاز توسط هم استان‌هایی تاکید کرد و بیان داشت: رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذير و استفاده بهینه از این سوخت پاک و ارزشمند با شرایط سخت اقتصادی کشور وظیفه عمومی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.