قدس آنلاین:معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي افزود: آموزش و اطلاع رساني دو راهکار مهم و موثر در پيشگيري از معضل اعتياد در جامعه است.

آموزش و اطلاع‌رساني دو راهکار مهم در پيشگيري از اعتياد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ"علي اسلامي" تصريح کرد: مستحکم کردن عقايد و باورهاي ديني از روند رو به افزايش اعتياد بين جوانان مي‌کاهد.

وي يادآور شد: ترويج ارزش‌هاي ديني و اخلاقي در جامعه ، عمل به آموزه‌هاي ديني توسط والدين و پرهيز از افراط و تفريط مي‌تواند در پيشگيري از اعتياد جوانان نقش مهمي ايفا کند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي آموزش و آگاه‌سازي جوانان را ضروري خواند و گفت: استفاده از تمامي ظرفيت‌ها و امکانات در اين زمينه لازم و ضروري است و بايد برنامه‌ريزي لازم نيز براي ترويج آموزه‌هاي ديني ميان جوانان صورت گيرد.

سرهنگ"اسلامي"در اين جلسه با اشاره به شيوع انواع مواد مخدر در بين جوانان و نوجوانان از آن به عنوان زنگ خطري براي آينده خانواده‌ها ياد کرد و خواستار نظارت بيشتر از سوي والدين بر نوع فعاليت‌هاي فرزندانشان شد.

وي با تأکيد بر اينکه يک فرد معتاد نه تنها براي خود بلکه براي خانواده‌اش دردسرساز خواهد بود ، گفت: اوليا و مربيان بايد در بحث آگاه‌سازي جوانان و نوجوان‌هاي جامعه کاملاً کوشا بوده و همواره ياري‌رسان آنان در اين راه باشند.

اين مقام انتظامي آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه پيشگيري از اعتياد را با اهميت توصيف کرد و يادآور شد: مواد مخدر يک تهديد جهاني است و دشمنان نظام اسلامي ترويج مواد مخدر را در بين اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان مورد توجه گسترده خود قرار داده‌اند.

سرهنگ"اسلامي"اضافه کرد: دشمنان از هر ترفندي براي صدمه زدن به جوانان اين مرز و بوم استفاده مي‌کنند و در اين راستا سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري کرده‌اند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.