قدس آنلاین:معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداری خراسان شمالی گفت: استاندارد باعث ارتقاء كيفيت و افزايش آسايش و رفاه ملي است.

استاندارد باعث ارتقاء كيفيت و افزايش آسايش و رفاه ملي است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمود دلپسند افزود: انسانها با درك و اقتباس از عالم طبيعت و به پيروي از خالق خود درصدد پياده كردن و استقرار نظام استاندارد در زندگي خود برآمدند و فصل نويني را در عالم صنعت ،توليد،تجارت و خدمات بوجود آوردند.

وی با اشاره به اينكه استاندارد قوانين و مقرراتي براي تعيين كيفيت و مشخصات مطلوب هر كالايي است،تصريح كرد: به واقع درموضوع استاندارد تمام و يا برخي از خصوصيات و مشخصات هر كالا و خدماتي مانند نوع ،جنس ،مواد اوليه ،كميت ،كيفيت ،شكل  ،وزن ،قيمت و... تعيين مي شود.

وي اظهار داشت:توليد كنندگان ،مصرف كنندگان،بخش خصوصي ،دولت و حتي جامعه جهاني در زمره خانواده بزرگ استاندار قرار مي گيرند.

معاون استاندار با بيان اهميت استاندارد در ارتقاء كيفيت و افزايش آسايش و رفاه ملي گفت:همگي بايستي تلاش كنيم تا استاندارد را در بخشهاي مختلف مورد نياز جامعه بويژه در تامين امنيت غذايي ،محيط زيست ،خدمات و صنعت توسعه تا شاهد رشد و شكوفايي اقتصادي باشيم.

مهندس دلپسند افزود: توليد كنندگان كالا و خدمات بايستي به گونه اي تلاش نمايند كه محصولات آنها از استانداردهاي  منطقه اي و بين المللي برخوردار و توان رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشند.

وي تصريح كرد: دولت ضمن حمايت از توليدكنندگان داخلي ،بايستي بركالا و خدمات ارائه شده به مردم نظارت تا كالايي بدون مشخصات به دست مصرف كنندگان نرسد.

معاون استاندار افزود:دولت بايستي با توليد كنندگاني كه مشخصات غير واقعي بر روي كالا درج  و يا تخلفي انجام مي دهند برخورد قانوني و موثري داشته باشد.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.