قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز طرح انتخاب شهردار توسط هئیت حل اختلاف را یک طرح خام و کارشناسی نشده دانست و گفت: توجه به نظرات شوراهای کلانشهر ها در لایحه انتخاب شهردار ضروری است

اعتراضات بالا گرفت/ نمایندگان مجلس امضای خود را از طرح انتخاب شهردار پس بگیرند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، شهرام دبیری در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: ثبات مدیریتی در شهرداری های بزرگ کشور نشان از موفقیت رویه فعلی در انتخاب شهردار می باشد و فعالیت و انتخاب شهردار توسط شورا در کشور نهادینه شده است.
دبیری تاکید کرد: چگونه هئیت حل اختلاف که برخی از اعضای آن نیز نماینده و یا مسئول شهر نیستند می توانند شهردار انتخاب کنند و در این موضوع اولویتی برای اعضای شورا مطرح نیست.
وی با خطاب قرار دادن نمایندگانی که این طرح را تهیه کرده اند خواستار بازپس گیری امضاهای آنان از این طرح غیر کارشناسی شد.
حبیب شیری آذر در این جلسه با اعلام تذکری اعلام کرد: وظیفه خود می دانم از اقدامات شهرداری تبریز در رابطه با پیشرفت پروژه های عمرانی تشکر نمایم و امیدوارم تذکرات ما نمایندگان مردم باعث نادیده گرفته شدن زحمات تلاشگران  شهرداری تبریز نشود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف برخی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: الان متاسفانه در برخی مناطق شهر اسامی غیر مرتبط با فرهنگ و هویت دینی و بومی تبریز انتخاب می شود که مایه تاسف است. در حالی که ما نام های بامسما کم نداریم چرا باید با انتخاب برخی نام ها در اذهان عمومی سوال ایجاد کنیم.
شیری آذر با اشاره به طرح جدید در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر و نحوه انتخاب شهردار گفت: تفکری به فکر تحدید اختیارات شوراست که این تفکر با نظام مردمسالاری دینی منافات دارد و کسانی که می خواهند اختیارات نمایندگان مردم را محدود کنند درخواست می کنیم امضای خود را پس بگیرند زیرا این طرح با روح انقلاب و قانون اساسی در تضاد است.
وی در پایان سخنانش خواستار بازنگری در تجمع دفاتر حقوقی مناطق شهرداری های مناطق در مرکز شد.
دکتر علی شیاری عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز شورا با اشاره به اعلام برخی آمارهای کاهش بیکاری در استان گفت: از مسئولانی که اعلام کرده اند بیکاری کاهش یافته است می خواهیم روزی به دفاتر اعضای شورای شهر مراجعه کنند تا ببینند که چه اندازه بیکار در شهر وجود دارد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هر اندازه که مدیریت واحد در اداره امور شهر اجرا شود باعث کاستن از میزان خطا و سرعت گیری انجام کارها می شود.
وی با اشاره به تجمیع مدیران حقوقی شهرداری های مناطق در شهرداری مرکز گفت: تمرکز مدیریت های حقوقی مناطق مختلف باعث هماهنگی امور در انجام ماموریت های حقوقی مدیریت های حقوقی مناطق مختلف می شود.
رسول درسخوان نیز در سخنان خود با اشاره به اینکه در جهت اجرای طرح ترافیک مسیر تردد در برخی خیابان ها تغییر یافته است گفت: با توجه به اینکه طرح ترافیک فعلا اجرا نگردیده است باید وضعیت خیابان های مورد اشاره به حال قبل برگردد تا مشکلات بوجود آمده مرتفع گردد.
درسخوان همچنین اظهارداشت: طرح دولت در خصوص انتخاب شهردار با رای شهروندان ایده ای خوب می باشد که بنده نیز موافق این ایده می باشم.
استاد بهروز خاماچی نیز در سخنانی خواستار توجه به نظرات کارشناسی اعضا شورا در خصوص مسائل فرهنگی شد.
داود امیر حقیان سخنران پیش از دستور این جلسه شورای اسلامی شهر بود که به مواردی در خصوص  برخی پروژه های مشارکتی، لزوم فعالیت بیشتر معاونت فرهنگی در جهت آموزش شهروندی، ضرورت تشکیل کمیته کارگری، ضرورت توجه به حقوق مردم در تملک و مسیرگشایی ها، ضرورت تقویت امید به آینده و امنیت شغلی در کارکنان شهرداری، تذکراتی را عنوان کرد.
در این جلسه لایحه اهدای مبلغ 350 میلیون ریال به یکی از جانبازان شیمیایی هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان کمک هزینه درمان و عمل پیوند کبد از اعتبار ماده 17 مطرح و پس از بررسی تصویب شد.
بازگرداندن مبلغ 600 میلیون ریال به عنوان تامین بخشی از ضرر و زیان یکی از شهروندان که به دلیل اشتباه شهرداری در تفکیک زمین اتفاق افتاده بود مطرح و پس از بررسی تصویب شد.
اهدای مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 17 به باشگاه ملی پوشان به دلیل موفقیت این تیم در راهیابی به مسابقات دسته دوم فوتبال باشگاه کشور مطرح و پس از بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
در ادامه این جلسه لایحه دو فوریتی پرداخت مبلغ 5 میلیارد ریال به باشگاه ماشین سازی به منظور پرداخت بخشی از بدهی های این تیم، مشروط به انتقال مالکیت باشگاه مذکور به شهرداری تبریز از محل اعتبارات فرهنگی و اجتماعی مطرح و پس از بررسی به تصویب نرسید و به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد.
 لایحه قانونمند کردن ماده 16 و ماده 17 در این جلسه مطرح شد ولی با درخواست اعضای شورا به منظور بررسی بیشتر تصمیم گیری به جلسه بعدی موکول شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.