سفیر هلند در تهران گفت: اقلیت های دینی در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه از آزادی زیادی برخوردار هستند.

سفیر هلند: اقلیت های دینی در ایران آزادی زیادی دارند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت های آشوری در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه با یوهانس دوما سفیر هلند در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار بت کلیا به حضور سه هزار ساله جامعه آشوریان در ایران در کنار برادران مسلمان اشاره کرد و ضمن تشریح فعالیت های نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در طول سالیان دراز اقوام، گروهها و مذاهب مختلف در ایران در صلح و نوعدوستی و همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ادیان الهی مسیحی، کلیمی و زرتشتی به رسمیت شناخته شده اند و پیروان آنها با صلح و صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، وجود مرکز حقوق بین الملل در شهر لاهه را از نشانه های تمدن و فرهنگ باستانی ملت هلند دانست و گفت: کشور هلند باید قدم هایی را در جهت برقراری امنیت، آرامش و صلح در جهان بردارد و مردم کشورهای مختلف بتوانند در صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

یوهانس دوما سفیر هلند نیز در این دیدار به آزادی پیروان ادیان الهی از جمله اقلیت مسیحی در ایران اشاره کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که باید به ادیان تاریخی و ابراهیمی احترام گذاشته شود و اقلیت های دینی در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه از آزادی زیادی برخوردار هستند.

وی در پایان تبادل هیات و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران را راهکاری برای حل سیاسی و صلح آمیز مسائل منطقه ای دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.