قدس آنلاین یزد - ششمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی استان با شرکت 188 تیم به میزبانی دانشگاه یزد در محل سالن امام علی این دانشگاه یزد برگزارشد و مراسم اختتامیه این دوره ازمسابقات با حضور رییس دانشگاه یزد، رییس پارک علم و فناوری و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از مسؤولان استان و خانواده های دانش آموزان برگزار شد.

هدف پارک علم و فناوری گسترش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، معاون پارک علم و فناوری استان یزد در این مراسم با اشاره به این که  مسابقات یادشده هرساله برگزار می شود و این دوره با حمایت دانشگاه یزد بوده است گفت: پارک علم و فناوری سعی کرده است خلاقیت را در بین دانش آموزان گسترش دهد.

دکتر فقیه خراسانی افزود: در این دوره از مسابقات در 11 لیگ که 8 لیگ در رشته رباتیک ، 2لیگ در رشته شیمی شامل شیمی دبستان  و دبیرستان، 1 لیگ در رشته زیست شناسی بود.188 تیم و با حضور 450 نفر دانش آموز با هم به رقابت پرداختند.

وی ضمن تشکر از حمایت دانشگاه یزد تصریح کرد : برگزاری این دوره از مسابقات در دانشگاه یزد از نکات برجسته این دوره است و برای اولین بار کمیسیون ملی یونسکو  ما را مورد حمایت قرار داد. این دوره از مسابقات با  تنوع زیادی از رشته ها همراه بوده است.

این مسئول  از آموزش و پرورش استان و همچنین همکاری مدارس نمونه استان با فرستادن 70 تیم به این دوره از مسابقات تشکر کرد.

معاون پارک علم و فناوری استان تاکید کرد این مسابقات بیشتر جنبه آموزشی دارد تا قهرمانی و حضور در این مسابقات بسیار با اهمیت است

. وی ابراز امیدواری کرد این مسابقات مقدمه ای برای رشد و نوآوری و خلاقیت در سال تحصیلی جدید باشد.

دکتر فقیه خراسانی از سایر حامیان برگزاری این دوره از مسابقات که استانداری یزد، شورای شهر یزد، سازمان فنی و حرفه ای، بانک ثامن الحجج و بانک رسالت، گروه پیشگامان کویر یزد، شرکت الکترو کویر و شرکت آبسال کویر بودند قدردانی کرد.

وی در پایان تصریح کرد پارک علم و فناوری استان آمادگی دارد که در سال های آینده با حمایت دانشگاه یزد این مسابقات را در سطح ملی برگزار کند و این یک برند برای استان یزد خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.