قدس آنلاین: شهرکرد:رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش 5 درصدی حوادث ناشی از تصادفات جاده ای در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

کاهش 5 درصدی حوادث ناشی از تصادفات جاده ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛ سرهنگ حمزه رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای درکشور نسبت به کشورهای توسعه یافته، افزود: علاوه بر قانون‌گریزی، توپوگرافی کوهستانی و دوخطه بودن اغلب جاده‌ها سبب افزایش تصادفات جادهای در این استان نیز شده است.

وی از شناسایی 200 نقطه مهم حادثه خيز در جادههای استان خبرداد و تصریح کرد: تاکنون اقداماتی در راستای کاهش  نقاط  حادثه خیز انجام  شده است اما بیش از 50نقطه مهم که منجر به حوادث زیادی شدهاند نیز نیاز به اعتبارات ملی دارند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی  استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به جز جاده بروجن- شهرکرد که تقریبا جاده استاندارد است سایر محورهای مواصلاتی استان براساس توپوگرافی و شرايط طبیعی ساخته شده‌اند که در راستای کاهش حوادث جاده‌ای فقط عریض‌تر شده‌اند.

رفیعی با اشاره اقلیم سرد و شدت بارندگی‌ها در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان پرپیچ و خم هستند؛ همچنین از طرفی اقلیم سرد و بارندگي‌ها تاثیرات منفی در رانندگی رانندگان گذاشته است و سبب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

وی  به کاهش 5درصدي تصادفات جاده‌ای استان در شش ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: درسال گذشته نیز تصادفات جاده‌ای دراستان 16درصد کاهش داشت که 10 درصد نیز از شاخص‌ها جلوتر بود؛ همچنین امسال تاکنون در کاهش تصادفات، استان رتبه 12کشور را از آن خود کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی  استان چهارمحال و بختیاری بااشاره به اینکه این استان در اجرای طرح تست موادمخدر رانندگان خودروهای عمومی مقام برتر کشور را کسب کرد، تصریح کرد: در این طرح طی سال گذشته از نمونه های تست موادمخدر رانندگان که گرفته شد، 26.5 درصد نتیجه مثبت بود.

سرهنگ رفیعی افزود: 60 مدرسه در حاشیه راه های اصلی و روستایی استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که طی سال گذشته 10 هزار دانش آموز در این مدارس زیرپوشش آموزش های راهنمایی و رانندگی قرار گرفتند.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛در تقویم ایران 14 تا 25 آبان ماه را دهه ایمنی راه ها  نامیده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.