۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 244564

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: نفوذ توده هوای پرفشار از طرف سیبری و اروپا موجب زیاد شدن تراکم ابر و مه در آسمان منطقه و ریزش برف در بیشتر نقاط استان شده است.

کاهش ۱۵درجه ای هواي اردبيل


به گزارش واحد مرکزی خبر، فاخر افزود: بارش برف،کاهش 15 درجه ای دمای هواو یخبندان از تاثیرات این توده هوای سرد در استان اردبیل خواهد بود.
به سبب وزش باد با سرعت بیش از50 کیلومتر در ساعت،کولاک شدید به ویژه جاده های کوهستانی ، گردنه ها و حاشیه شهرها را در برگرفته و سبب ایجاد اختلال در تردد شده است .
این وضع جوی تا اواخر سه شنبه در منطقه پایدار خواهد بود و به دنبال آن بروز پدیده یخبندان شدید در سطح گذرگاه های منطقه دور از انتظار نیست.

فاخر کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره شرایط جوی پیش رو در استان از رانندگان خواست هنگام سفر خودرو خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی مجهز و به توصیه های ماموران پلیس راه و نیروهای امدادی توجه کنند.

امدادرسانی به150 خودرو گرفتار در گرگان

150 خودرویی که در گره ترافیکی بارش برف در مسیر توسکستان گرگان به شاهرود استان سمنان گرفتار شده بودند با تلاش ماموران به مسیر خود ادامه دادند.
مدیرکل راه و شهر سازی گلستان گفت: در پی  بارش برف غافلگیر کننده ساعت چهارو نیم عصر دیروز در محور توسکستان در محدوده شاهکوه به چارچلی  ، به سبب سرخوردگی یا رعایت نکردن حق تقدم  و  نکات راهنمایی و رانندگی برخی خودروها ، گره ترافیکی در مسیر  ایجاد شد.
رستمی افزود: با تلاش ماموران راهنمایی و رانندگی ، هلال احمر و راهداران گلستان مسیر حوالی دو بامداد امروز بازگشایی شد.
او افزود: در این مدت سرنشینان خودروها در مکان مناسب و  گرمی اسکان داده شدند.
وی گفت : به سبب یخ زدگی در برخی قسمت های این مسیر داشتن زنجیر چرخ الزامی است و از رفت و آمد خودروها بدون زنجیر چرخ جلوگیری می شود .
بارش برف از ساعت چهارونیم عصر دیروز در این مسیر آغاز شد  و در مدت یک ساعت حدود 20 سانتیمتر برف برجاده نشست.

رستمی  گفت  : با توجه به ورود سامانه ناپایدار از عصر امروز به گلستان و احتمال بارش برف در ارتفاعات ، رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای کوهستانی گلستان  را دارند باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سلامت تجهیزات گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.