یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه به این جنبش ارائه نشده و هیچگونه موافقتی از سوی این جنبش اعلان نشده است.

مخالفت حماس با طرح گزینشی سازمان ملل برای بازسازی غزه


به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، «موسی ابومرزوق» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که این جنبش هیچگونه موافقتی در مورد طرح «رابرت سیری» نماینده سازمان ملل در فلسطین پیرامون بازسازی غزه اعلام نکرده است و انتشار اخباری در این باره کذب است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، ابومرزوق در اظهاراتی در صفحه فیسبوک خود نوشت: این طرح که پیرامون چگونگی ورود مصالح ساختمانی برای بازسازی و نظارت بر آن است،  به هیچ وجه به حماس ارائه نشده است و کسی در باره آن از حماس نظری نخواسته است.

وی تاکید کرد که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به دنبال اصلاح طرح بازسازی هستند. ابومرزوق افزود که حماس به هیچ وجه نمی‎‌پذیرد که سازمان ملل یکی از اطراف مذاکرات غیر مستقیم در قاهره برای بازسازی باشد و بارها اعلام کرده است که دولت توافق ملی باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

ابومرزوق در پایان تاکید کرد که این جنبش هرگونه وتوی اسرائیلی پیرامون مقادیر مشخص شده برای کسانی که خانه‌هایشان ویران شده است یا کسانی را که در بازسازی ذی نفع هستند، رد می‌کند.

سازمان ملل متحد این طرح را در ماه سپتامبر اعلام کرد . بر اساس این طرح، روشی برای وارد کردن مصالح ساختمانی بسیار ضروری به غزه اتخاذ می شود که در آن حماس در حاشیه قرار خواهد گرفت.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.