جدیدترین نظرسنجی‌ها در آستانه برگزاری انتخابات میاندوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان در سه ایالت کلیدی جنوب آمریکا از دموکرات‌ها پیشی گرفته‌اند.


جمهوری خواهان در سه ایالت کلیدی جنوب آمریکا از دموکرات‌ها پیش افتادند


به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نظرسنجی جدید مشترک «ان بی سی نیوز/ ماریست»، حکایت از آن دارد که در استانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است روز سه‌شنبه (فردا) برگزار شود، جمهوری‌خواهان در رقابت‌های سنا در بین رأی‌دهندگان ثبت‌نام کرده در سه ایالت کلیدی جنوب آمریکا به نام‌های «کنتاکی»، «جورجیا» و «لوئیزیانا» از دموکرات‌ها پیش افتاده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که «میچ مک کونل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا با 50 درصد در مقابل «آلیسون لوندرگان» با 41 درصد در ایالت «کنتاکی» در رتبه بالاتری قرار دارد.

طبق این گزارش، «دیوید پردو» با 48 درصد در مقابل «میشل نان» با 44 درصد در رقابت برای کرسی سنا در ایالت «جورجیا» جلوتر می‌باشد.

در «لوئیزیانا» نیز «مری لندرو» با کسب 44 درصد از رقیب دموکرات خود پیشی گرفته است. نظرسنجی‌ها نشان داد که «بیل کسیدی» نماینده جمهوری‌خواه 36 درصد حمایت رأی‌دهندگان ثبت‌نام کنندگان را به خود جلب کرده است و «راب مانیس» دیگر سناتور جمهوری‌خواه این ایالت 15 درصد آراء را به خود جلب کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت از نامزدهای دموکرات را در سه ایالت جنوبی مذکور کاهش داده است زیرا میزان محبوبیت اوباما در ایالت جورجیا، 41 درصد، در ایالت کنتاکی 32 درصد و در لوئیزیانت 39 درصد می‌باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.