قدس آنلاین: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: این استان رتبه دوم مطالعه کتاب در فضای مجازی را در بین استان های کشور دارد.

خراسان شمالی رتبه دوم مطالعه کتاب مجازی در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، علی رحیمی در نشستی خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همچنین این استان از نظر ایجاد کمی زیرساخت های مطالعه کتاب در فضای مجازی، رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.
وی کسب رتبه های مزبور را بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در یک ماه اخیر عنوان کرد.

وی گفت: اکنون 9 هزار نفر در این استان عضو شبکه اجتماعی کتاب هستند که هر روز اعضای آن از طریق این شبکه، نقد و نظرات خود در مورد کتب را ثبت کرده و منابع فاخر و ارزشمند را برای مطالعه دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه پارسال اعضای شبکه اجتماعی کتاب در این استان بیش از 500 هزار نوبت در مسابقات کتابخوانی برخط (آنلاین) شرکت کردند، افزود: حدود 40 کتابخانه استان دارای مرکز چندرسانه ای اند که بخشی از آن کتاب الکترونیک است.
به گفته وی هر کتابخانه دیجیتال بیش از 40 هزار عنوان کتاب دارد و در مجموع یک میلیون و 500 هزار فایل چندرسانه ای در این کتابخانه ها موجود است.

وی با اشاره به تدارک هزار برنامه برای هفته کتاب و کتابخوانی در استان گفت: تقدیر از 500 نفر در حوزه کتاب و کتابخوانی، معرفی برترین کتابخانه بخش کودک، عضوگیری شبکه اجتماعی کتاب، عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی، افتتاح کتابخانه در مناطق روستایی و راه اندازی دو ایستگاه مطالعه در شهر آشخانه از این برنامه هاست.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.