قدس آنلاین یزد - جلسه ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجو با حضور جمعی از رؤسای دانشگاه‎‎های استان یزد و مسؤولان بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه یزد برگزار شد.

کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه یزد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رییس دانشگاه یزد در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهدات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مناسب، برگزاری کنگره شهدای دانشجو در استان یزد است که وزارت علوم نیز بر آن تاکید کرده است.

دکتر محمدصالح اولیا افزود: ما باید توجه داشته باشیم که برگزاری این مراسم مربوط به دانشجویان خاص و گروه خاصی نیست بلکه تمام افراد باید خود را در این کار دخیل بدانند و ما نیز زمینه را برای این گروه از افراد فراهم کنیم.

"احسان ملکی" مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی یزد نیز امسال را سال شهدای دانشجو خواند و در این نشست گفت: یک سری کنگره‌ها به صورت استانی و شهرستانی در این رابطه برگزار می‌شود و کنگره کشوری آن نیز در بهمن و دی ماه است، که در این راستا شهید بخشنده به عنوان محور شهدای شاخص استان یزد معرفی شده است.

وی افزود: تاریخ برگزاری کنگره شهدای دانشجو در یزد با توجه به شرایط دانشگاه‎‎ها در 13 آذرماه انتخاب شد که بهترین زمان برای ایجاد فضای معنوی در دانشگاه‎‎هاست.

مسؤول بسیج دانشجویی یزد با اشاره به کارهای انجام شده در زمینه برگزاری این کنگره، خاطرنشان ساخت: نگاه ما کار کمی نبوده، بلکه نگاهی کیفی داشته‏‏ایم و تلاش ما در عرصه فرهنگ شهادت، نگاه به اثر بخشی آن بوده و از عید امسال با سرکشی به خانواده شهدای دانشجو، سعی کرده‎‎ایم نواقص موجود در اطلاعات شهدای دانشجو را کامل کنیم.

ملکی تصریح کرد : این کنگره منحصر به دانشجویان بسیجی نیست، بلکه ما برای به کار‎‎گیری دانشجویان دیگر نیز فعالیت داریم و امیدواریم بتوانیم دانشجویان مختلف را در این زمینه به کار بگیریم.

"سالاری" مسؤول فرهنگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به تعریف شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو از نظر کنگره شهدا به شهیدانی گفته می‎‎شود که در لحظه شهادت دانشجو بوده‎‎اند.

وی افزود: در ابتدا 174 شهید دانشجو در استان یزد انتخاب شد که با بررسی های انجام شده امروز 110 مورد از انها با سند مشخص شده‎‎اند و ما نیز با برنامه‎‎ریزی‌ها، تیم‌های شهدا پژوهی را انتخاب کرده‎‎ایم که پس از آموزش، به منظور جمع‌‌اوری اطلاعات، فعال شده‎‎اند.

سالاری ادامه داد: کتاب شهید بخشنده، محسن زاده و شهید دادرس از جمله کتاب‌هایی است که در خصوص زندگانی شهدا از آن‌ها در این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت : در روز پنجشنبه 13 آذرماه کنگره شهدای دانشجو برگزار خواهد شد که با بررسی انجام شده ما در تلاشیم تا از برگزاری کلیشه‌‌ای آن جلوگیری کرده و با کارهای سمعی بصری از جمله تئاتر و اجرای موسیقی به جذابیت و اثرگذاری آن بیافزاییم و همچنین با برگزاری دانشجویی آن کاری تولیدی انجام دهیم.

دکتر "غضنفر میرجلیلی" قائم مقام موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) گفت: دانشگاه باید کار جدیدی کند و از کلیشه‎‎ای شدن کارها جلوگیری کند و ما نیز پیشنهاد می‎‎دهیم که در بخش فرهنگی سایت دانشگاه‌ها، مشخصات شهدای دانشجوی استان یزد ارایه شود.

وی افزود: با توجه به این که 110 دانشجوی شهید در سطح استان شناسایی شده است، ما نیز باید 110 روز را به نام یکی از شهدای دانشجو نامگذاری کنیم و نقاط عطف زندگانی آنان را به صورت جملات کوتاهی مطرح کنیم تا از این طریق بتوانیم یاد آنان را زنده نگه داریم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.