معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در برخی از زمینه‌ها مدیریت سیاسی جمهوری اسلامی نمی‌تواند دفاع جانانه‌ای از تولید خودرو داشته باشد که این مساله به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی کشور است و از سوی دیگر آنگونه که مصرف‌کنندگان ارزیابی می‌کنند نمی‌توانیم دفاع جانانه‌ای را از خود داشته باشیم.

هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در امر کیفیت برسیم
به گزارش (ایسنا)، محمد شریعتمداری در مراسم روز ملی کیفیت با بیان این‌که جمهوری اسلامی نمی‌تواند در خصوص بهره‌وری آب دفاع جانانه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت در بهره‌وری از آب مطلوب نیست و باید دراین زمینه قدم‌های تندتری برداشته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران در تولید مسائل علمی قدم‌های غیرقابل انکاری را برداشته است، اما بهره‌وری مسائل آموزشی آن طور که باید باشد نیست و باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اهمیت کیفیت در کشور اظهار کرد: مساله‌ی کیفیت امروز از عرصه صنعت و اقتصاد خارج شده و در عرصه سیاست و روابط بین‌الملل دارای پایگاه ویژه‌ای شده است.

شریعتمداری با بیان این‌که روابط بین‌الملل در استاندارد و کیفیت تعریف می‌شود، گفت: اگر استاندارد و کیفیت رعایت شود می‌توانیم گام‌هایی بلندتری را در جهت توسعه کشور برداریم.

وی ادامه داد: رقابت، استاندارد و کیفیت تاثیر زیادی بر فقر، بهداشت عمومی، محیط زیست و غیره دارد به همین دلیل باید به این مساله‌ی بسیار مهم توجه شود و به صورت یک گفتمان عمومی در بیاید.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان این‌که از سال 1380 تاکنون که جایزه ملی کیفیت در نظر گرفته شد کشور در این زمینه موفقیت‌های ناچیزی و تاثیر‌گذاری را کسب کرد، اظهار کرد: علی‌رغم تمام آن موفقیت‌ها هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود در امر کیفیت برسیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.