قدس آنلاین- تبریز: شهردار کلانشهر تبریز اظهار داشت: لازمه موفقیت در اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماندها فرهنگ سازی و بستر سازی مناسب است .

موفقیت در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها نیازمند بستر سازی مناسب است

به گزارش قدس انلاین از تبریز، صادق نجفی در بازدید از روند استقرار باکس های تفکیک زباله در سطح شهر ضمن بیان این مطلب ، افزود : تحقق قانون جامع پسماندها و مدیریت بهینه پسماندهای شهری با شعار ممکن نخواهد شد و لازمه اش این است که علاوه بر انجام زیر ساخت های لازم ، بستر مناسب برای مشارکت شهروندان را با آموزش و فرهنگ سازی فراهم سازیم .
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در زمینه اجرای پروژه های زیست محیطی ، برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی اجرا شده از سوی این سازمان را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد : ما بایستی با عمل به گفته های خویش در زمینه مدیریت نمودن پسماندهای شهری دیگران را به رعایت اصول اولیه مدیریت پسماندها و جداسازی و تفکیک پسماندها در مبدأ تولید تشویق و ترغیب کنیم.
شهردار تبریز با اشاره به استقرار باکس های تفکیک پسماندهای شهری و همچنین غرفه های بازیافت در سطح تبریز ، گفت : اینکه در حال حاضر با اهداء مواد مصرفی روزانه نظیر مواد شوینده در ازای تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت در کانکس های ویژه مستقر در سطح شهر ، شهروندان را به اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماندها تشویق می نمایند حرکتی قابل قبول و منطقی است و این شیوه از دهه های گذشته در کشورهای پیشرفته آغاز شده و در برخی کشورها نیز هنوز ادامه دارد.
دکتر صادق نجفی با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته بیشترین بخش مدیریت پسماندها های شهری در دست بخش خصوصی می باشد ، بر جلب سرمایه گذار در جهت واگذاری بخش هایی از مدیریت پسماندهای شهر به بخش خصوصی تأکید کرد.
وی در خاتمه با اشاره به کسب عنوان شهر پاک و سالم برای تبریز در طول سال های اخیر ، گفت : این مهم ریشه در فرهنگ والای کهن شهر تبریز دارد که زمینه ساز مشارکت شهروندان در طرح ها و پروژه های شهرداری می باشد.
شایان ذکر است در جریان این بازدید علیرضا اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام یافته از سوی این سازمان به منظور جلب مشارکت شهروندان و تحقق قانون جامع پسماندها ، مدیریت واحد شهری در زمینه مدیریت بهینه پسماندهای شهری را در محقق ساختن اهداف و برنامه های ترسیم شده ضروری توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.