پنجمین نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام هم زمان با سومین نمایشگاه گردشگری اسلامی و نخستین نمایشگاه آموزش عالی جهان اسلام روز دوشنبه با حضور 10 شرکت ایرانی در کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی گشایش یافت.

حضور 10 شرکت ایرانی در پنجمین نمایشگاه تجارت جهان اسلام در مالزی

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام انتظار دارند از این نمایشگاه که با حضور ده ها کشور در برگزار می شود دستکم 80 هزار نفر دیدن کنند.

نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام یکی از موثرترین و قدرتمندترین فرصت های بازرگانی و تجارت جهان اسلام است که انتظار می رود ارزش مبادلات آن به 800 میلیون (حدود 260 میلیون دلار) برسد.

کشاورزی، بانکداری و سرمایه گذاری، ساختمان و ساخت و ساز، ارتباطات، مبلمان، فناوری اطلاعات، بیمه، پزشکی و بهداشت و درمان، نفت و گاز و املاک و زیرساخت های توسعه از موضوعات ارایه شده در این نمایشگاه است.

10 شرکت از جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دوره نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام که تا جمعه آینده و همزمان با سومین دوره نمایشگاه گردشگری کشورهای اسلامی در مالزی برگزار می شود، شرکت دارند.

پنجمین نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام را مرکز تجارت بین المللی سازمان همکاری اسلامی با مشارکت مرکز اسلامی توسعه تجارت برگزار می کند.

این نمایشگاه در یکهزار و 200 غرفه از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برپاشده است.

همزمان با این نمایشگاه بین المللی، سومین کنفرانس آموزش عالی جهان اسلام نیز با حضور 400 شرکت کننده از جهان به منظور ارائه ایده هایی برای موسسات آموزشی و راه های ارتباط بهتر آن ها گشایش یافت.

گسترش دستیابی به آموزش عالی و پیشرفت فعالیت های تحقیقات علمی، جهانی کردن تحصیلات علمی و آموزش عالی در کشورهای اسلامی، علم و نوآوری و عمیق تر شدن پیوند اعضای سازمان همکاری اسلامی و مالزی از محورهای این کنفرانس است.

سومین نشست اقتصادی و تجاری آسیا نیز همزمان با این نمایشگاه از روز سه شنبه به مدت دو روز با حضور سرمایه گذاران و سیاست گذاران کلیدی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می شود.

در حاشیه این کنفرانس، مرکز تجارت جهانی به 10 نفر از نخبگان اقتصادی و تجاری حائز رتبه جایزه اهدا می کند که امسال 'یونس ژائله سعدآباد' در جمع 10 نفر برتر برای دریافت جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام دیده می شود.

سال گذشته 'اسدالله عسگر اولادی' از طرف ایران انتخاب شد.

جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام به دلیل تلاش افراد در نوآوری، موفقیت و بهتر کردن اقتصاد جهانی اسلامی اهدا می شود.

در میزگردهای کنفرانس تحارت و سرمایه گذاری در جهان اسلام نیز 10 عامل موفقیت و شکست تجارت در جهان اسلام مطرح می شود که شامل مسایل کلیدی، چالش ها، فرصت ها و تهدیداتی که باعث پیشرفت، توقف و یا عقبگرد تجارت مدرن در کشورهای اسلامی و ارتقای اقتصاد کشورهای اسلامی است.

این میزگردها با حضور 200 تن از مدیران شرکت های جهان اسلام ، سرمایه گذاران صاحب نفوذ و دست اندرکاران و مقامات دولتی برگزار می شود.

فرصت ها، گرایشات، اقدامات و فرهنگ ها در جهان اسلام، صنایع با رشد بسیار بالا در کشورهای عضو، چالش های مدیریت اجرای کار و راهکارها در تجارت با جهان اسلام، روند محموله های هوایی و دریایی در تجارت جهان اسلام، ترویج اقتصاد بدون مرز بین کشورهای آسیایی و عضو سازمان همکاری اسلامی و ابداعات و نوآوری اهرم اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و کشورهای آسیایی از محورهای مورد بحث در این نشست اقتصادی و تجاری آسیا و کشورهای اسلامی است.

در سومین کنفرانس گردشگری اسلامی نیز که از روز سه شنبه برگزار می شود موانع و چالش های ترویج و اجرای مفهوم گردشگر اسلامی، نمایش گردشگر اسلامی واقعی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، سرمایه گذاری بر روی زیرساخت های گردشگری به عنوان یک اولویت ملی و اتحاد رسانه ها در ترویج گردشگری اسلامی از محورهای مورد بحث در این کنفرانس دو روزه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.