وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکل گشایش اعتبار برای تامین قطعات هواپیما خبر داد و گفت: برای ورود قطعات هواپیما می توان علاوه بر گشایش اعتبار، خط اعتباری باز کرد و برهمین اساس مبادله رسمی مالی میسر شد.

گشایش اعتبار برای تامین قطعات هواپیما امکان پذیر شد

به گزارش  قدس  آنلاین به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در پاسخ به پرسشی در خصوص صحت تخصیص دلارهای آزاد شده در راستای مذاکرات 5+1 به نوسازی ناوگان هوایی، اظهار داشت: تاکنون از دلار های مذکور برای تامین قطعات هواپیما بهره گیری نشده اما بحث مذاکرات امکان حمایت و مبادله مالی برای تامین قطعات هواپیما را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دلارهای آزاد شده متعلق به دولت است، تصریح کرد: بهره گیری از دلارهای مذکور با تامین ریال امکان پذیر است زیرا دلارها متعلق به دولت است.

این عضو کابینه دولت یازدهم درباره اقدامات انجام شده برای امنیت در راه های کشور، تصریح کرد: با توجه به آنکه در دهه ایمنی به سر می بریم، شعار مطرح شده در این راستا نیز مسولیتی است که برای ایمنی در نظرگرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام جامعه برای تامین ایمنی مسئول هستند ،گفت: این موضوع باید به مساله مهم جامعه تبدیل شود زیرا مساله ای اجتماعی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از هر 10 کشته در جهان یک مورد آن مربوط به کشورهای در حال توسعه و 9 نفر دیگر متعلق به کشورهای در حال توسعه است ضمن آنکه 75 درصد کشته ها در ایران سواد زیر دیپلم دارند.

آخوندی اظهار داشت: دولت در این راستا 14 جلسه را برگزار کرده و در مورد ایمنی خودروها و اسکانیا اقداماتی را انجام داده به طوری که از موسسه استاندارد خواسته بازرسی بین المللی را برای فرآیند تولید اسکانیا انجام دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این قرار است تمام اسکانیاهای زیر بار به کارخانه برگشته و کنترل شود زیرا اسکانیا اعلام کرده بودکه برخی از مالکان تغییراتی بر روی آن انجام داده اند و خواستیم که همه را بررسی کنند و نظر کارخانه دراین خصوص دریافت شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.