قدس آنلاین-شهرکرد،امروز به شهادت و گواه مردم و دلسوزان نظام ، نیروی انتظامی جزء مجموعه های سالم و کم تخلف در کشور محسوب می شود.

دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال و بختیاری در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ایشان نیروی انتظامی را از نیروی نظامی همیشه در صحنه و نقش آفرین نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

حجتالاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی با بیان اینکه تلاش ، تاثیرگذاری و مجاهد خستگی ناپذیر نیروهای انتظامی در عرصه های مختلف تامین امنیت و آرامش بر کسی پوشیده نیست ، از مجموعه نیروی انتظامی به عنوان یکی از نعمت های ارزشمند نظام یادکرد و بر شکرگذاری این نعمت الهی به درگاه خداوندمتعال تاکیدکرد.

نکونام  گلپایگانی شکل گیری این چنین مجموعه ای سالم ، تاثیرگذار ، نقش آفرینی در تمام عرصه های و خدمتگذار به معنای واقعی کلمه برای مردم را از توفیقات و عنایت بزرگ الهی برای نظام دانست.

وی تاثیرگذاری این مجموعه در داخل نظام را مرهون هدایت ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: به برکت عنایات و توجهات الهی ، هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیش برد اهداف و برنامه های این مجموعه نقش آفرین و تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اگر بخواهیم به عمق مدیریت رهبر انقلاب پی ببریم باید به مجموعه نیروهای مسلح نگاه کنیم  تصریح کرد: به حول و قوه الهی و به برکت هدایت های داهیانه رهبری نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران به بهترین وجه مدیریت و اداره می شوند.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف دیگر مجموعه ها ، عزل و نصب ها در نیروهای انتظامی با کمترین حاشیه و چالش ها صورت میگیرد  افزود: افرادی که از سوی رهبر انقلاب در جایگاه های حساس فرماندهی مجموعه های نظامی منصوب می شوند می کوشند متعهدانه عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، درایت ، بصیرت و تدبیر تمام عیار رهبری در مدیریت مجموعه های نظامی را یادآور شد و افزود: رهبرانقلاب در همه دوران ها عنایت و توجه ویژه ای رابرای نیروهای نظامی کشور قائل هستند بر همین اساس افراد متعهد و سالم را در این مجموعه ها قرار می دهند.

وی در تشریح وظایف و رسالت های نیروی انتظامی ، به تبیین نگاه درون سازمانی و مسائل امنیتی داخل جامعه به عنوان بخش اصلی وظایف این مجموعه اشاره کرد و گفت: به طور قطع اقدامات دورن سازمان و تدابیر و فعالیت های برون سازمانی نیروی انتظامی توام با هم در جامعه نقش آفرین خواهد شد.

نکونام گلپایگانی بابیان اینکه انتظار مردم و دلسوزان انقلاب از نیروی انتظامی بروز و ظهور داشتن اقدامات و فعالیت ها این نهاد در فضای عمومی جامعه است  ، فعالیت های دورن سازمانی این مجموعه را مطلوب و قابل تقدیردانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، کاهش چشمگیر گلایه ها و گزارشات مردمی در خصوص عدم رضایت از این مجموعه را نشان از سلامت و پویایی نیروی انتظامی دانست و گفت: امروز به شهادت و گواه مردم و دلسوزان نظام ، نیروی انتظامی جزء مجموعه های سالم و کم تخلف در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه حاکم کردن چنین روحیه و فضایی در این مجموعه ها با توجه به انتظارات ، سلایق و توقعات بیجای افراد کار آسان و راحتی نیست ، تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی علیرغم حساسیت ها وشرایط خاص مترتب برآن توانسته تکریم ارباب رجوع و سلامت درونی را در مجموعه حاکم کند.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به وجود مشکلات و چالش های فراوان در جامعه ، دغدغه امروز تمام دلسوزان و نیروهای انتظامی را رفع این مشکلات دانست و تصریح کرد: به طور قطع ساماندهی و اصلاح مسائل و مشکلات موجود جامعه تنها با برخوردها و اقدامات نیروی انتظامی مرتفع نخواهد شد .

وی مقابله و برخورد با مفاسد ، نازیبایی ها و اقدامات پشت پرده درون جامعه را مستلزم یک حرکت جمعی همگانی دانست و گفت: همه دستکاه ها باید دست در دست همه در راستای نقش آفرین و مقابله با این مفاسد وارد میدان بشوند ونقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نکونام گلپایگانی ضعف در پیوستگی و هم افزایی دستگاه ها برای مقابله با نازیبایی ها و مفاسد را مانع  اصلی حرکت جامعه و دستگاه به سمت سلامت دانست و از عدم به هم پیوستگی به عنوان حلقه مفقوده جامعه در رسیدن به سلامت و کمال یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای موجود جامعه در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران نیست تصریح کرد: با کمال تاسف مفاسد زیر زمینی و روز مینی در جامعه به عینه دیده می شود و متاسفانه هیچ گونه هم افزایی و تدبیری جمعی برای مقابله با این شرایط صورت نمی گیرد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان، اصلاح و سالم سازی درون مجموعه ای را وظیفه ذاتی همه دستکاه دانست و با تاکید بر اینکه این اصلاح باید خروجی و بازتاب برون مجموعه ای داشته باشد ، تصریح کرد: اگر اصلاح درون سازمانی صورت بگیرد اما هیچ گونه نقش آفرینی و بروز و ظهور درون جامعه ای نداشته باشد به طور قطع بی تاثیر است.

وی با اشاره شکل گیری گرایش ها و نازیبایی فراوان در جامعه ، از گسترش و ترویج آنها در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: گاهی شرایطی در جامعه به وجود می آید که دیگر پند ، موعظه و حتی نهیب و تشر زن توسط دلسوزان بی تاثیر و ناکارآمد می شود  و امروز یکی از نگرانی های گسترش این گونه فضاها و گرایشات در جامعه است.

نکونام گلپایگانی مسئولان و دست اندرکاران نظام در همه عرصه ها را بر مقابله با این جریانات و همچنین حاکم کردن فضای سلامت در جامعه توصیه و تاکید کرد.

وی از نیروی انتظامی به عنوان یک مجموعه الگو و نمونه در سلامت و درون سازی یاد کرد و بر الگو گیری دیگر دستگاه از این مجموعه تاکید کرد و گفت: درون سازی در مجموعه های ادرای امر مهم و اساسی است که متاسفانه تا کنون به معنای واقعی کلمه محقق نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گلپایگانی با بیان اینکه اگر دستگاه به سمت درون سازی بروند به یقیین بسیاری از مشلات برون سازمانی و دورن جامعه ای حل خواهد شد تحقق این مهم را در گرو نظارت تمام عیار در مجموعه ها دانست و گفت: اگر دستگاه ها متعهدانه و در سایه نظارت قوی و دقیق فعالیت کنند به طور قطع بسیار از نگرانی ها ما در جامعه حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات درون جامعه ای ما تنها در مسئله عفاف و حجاب خلاصه نمی شود ، رخنه هجمه های فرهنگی دشمنان در بارزها و کسب و کار جامعه را یکی دیگر از مشکلات و نازیبایی امروز جامعه دانست.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه نباید از نشانه های هجمه نرم دشمنان در عرصه های رسانه ای و از جمله در ویدئو کلوپ ها غافل شد گفت: نگرانی های ما در جامعه بسیار فراوان هستند که رفع آنها نیازمند یک همسویی و هم افزایی است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.