قدس آنلاین - تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که شهر به عنوان یک موجود زنده بر رفتار شهروندان تاثیرگذار است، گفت: باید با توسعه متوازن شهرها بتوانیم محیطی پدید بیاوریم که خاطرات آن همواره تداعی‌گر یک زندگی زیبا باشد.

توسعه متوازن شهرها مسیر عمران و آبادانی آنها را هموارتر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، تحقق این موضوع را نیازمند تعامل مدیران و متخصصان مدیریت شهری دانست و افزود: ابعاد جامع و وسیع شهر لزوم برنامه‌ریزی‌های تخصصی آن را در حوزه‌های مختلف عمرانی، جامعه شناسی، زیست محیطی و خدماتی ضروری می‌سازد.

وی با تاکید بر اهمیت زیبایی‌شناسی محیط زیست شهری، خاطرنشان کرد: شهر به عنوان یک مامن انسان‌ساز، بر رفتار شهروندان تاثیرگذار است و نباید از موضوع زیباسازی آن غفلت شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: کودکی انسان با فضای شهر و جزئیات مختلف آن، گره می‌خورد و هرچه خاطره‌های انسان در شهر زیباتر و عمیق‌تر باشد، تعلق خاطر او به شهر و انگیزه‌های عمران و پیشرفت در حوزه‌‌های مختلف شهر نیز بارزتر خواهد بود.

پورمهدی در ادامه اقتصاد، محیط زیست و جامعه را سه ضلع مهم توسعه پایدار خواند و افزود: پیشرفت مجزا و منحصر به هر یک از این سه عامل مهم باعث ایجاد یک وضعیت ناپایدار شده و در مقابل، تعامل متوازن و سه جانبه آنها، مسیر اصلی توسعه پایدار را نشان می‌دهد.

وی نیروی انسانی کارآمد و معتقد را مهم ترین سرمایه هر جامعه خواند و گفت:  در جامعه ما متاسفانه سرمایه های فردی بر سرمایه های اجتماعی می چربد و همین امر از ریشه های اصلی معضلات شهرهاست.

پورمهدی متذکر شد: اگر بتوانیم از سرمایه های اجتماعی در راستای اخلاق مداری جامعه به خوبی بهره ببریم، بر بسیاری از مشکلات و معضلاتی که امروز حاد و بحرانی تلقی می کنیم، فایق خواهیم آمد.

وی با بیان این که شرط مهم تحقق چنین دستاوردی، مطابقت نظرات کارشناسی با رویکردهای اجرایی است، خاطرنشان کرد: تشکیل اتاق فکری که فاصله مدیران و متخصصان شهر را کمتر کند، بار علمی و مطالعاتی رویکردهای اجرایی را قوت خواهد بخشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.