قدس آنلاین- داود آتش افروز: هنر یک مقوله زنده و پایدار است و نیاز به روح جوانی دارد .هرساله جوانان به حوزه هنر می پیوندند وبا این اتفاق روح هنر جوان می ماند.اما ای اتفاق باید از مجرای اصولی خود باشد .

سینما نیاز به نیروهای جوان ومستعد دارد/با پول نمی توان هنر را خرید

سیما مطلبی

خوب سینما نیاز به نیروهای جوان ومستعد دارد.کسانی که دانش سینمایی داشته باشند و بتوانند از یک فیلمنامه معمولی یک کار درخشان بسازنند.کارگردانان جوانی که سابقه زیادی در دستیاری کارگردان دارند مسلما در هنگام کارگردانی اولین آثارشان خوب و با دانش و تجربه عمل می کنند.

مهدی فقیه

همین طوری بدون هیچ پیش زمینه ای نمی شود وارد گود هنر شد.علاقمندان به این حوزه باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و کنار درس و آموزش کار هنری را هم تجربه کنند.با پول نمی توان هنر را خرید هنر نیاز به تلاش وتقیق دارد بازیگری مثل یک درخت است که نیاز به مراقبت و آبیاری دارد  تا به رشد و تکلمل برسد.و مطالعه  در همه زمینه های هنری مثل ادبیات / شعر  می تواند به رسیدن به مفهوم اصیل هنری کمک کند.

مرتضی ضرابی

نابازیگر برای یک سری کارها خاص خوب است مثل کارهای عباس کیارستمی یا مجیدی که می دانند چطور از شان بازی بگیرند اما در کارهای حرفه ای که نیاز به فروش بالا دارند جواب نمی دهد.

مهران رجبی

من وقتی سرکارهستیم   سعی می کنم با عمل نه گفتار  به جوانان علاقمند و تازه کارتجربیاتم را منتقل کنم.بهر حال اساتید زیادی دست ما را گرفتند و آموزش دادند و این یک وظیفه انسانی است که ما هم هرآنچه را می دانیم به نسل جدید منتقل کنیم. یادم می آید خود من در کنار مرحوم خسرو شکیبایی  واستاد انتظامی و... خیلی آموختم .چون برخورد این پیش کسوتان با من  خیلی بزرگوارانه و پدرانه بود.بزرگان می گویند آن که می پرسد عاقلتر است ومن همیشه انچه را نمی دانستم از اساتید سئوال می کردم و آنها خیلی دوستانه مرا راهنمایی می کردند.نباید از سئوال کردن خجالت کشید بلکه خود پرسیدن یک جسارت قابل تقدیر است.

هما خاکپاش

امروز نابازیگرانی به حوزه بازیگری وارد شده اند که بجای دانش هنر بازیگری با پول و رابطه  وارد می شوند و چون دستمزد کمی می گیرند یا اصلا دستمزدی نمی خواهند به جای بازیگران با سابقه به کار مشغولند و بقیه بیکار هستند.اینگونه است که قدیمی ها فراموش می شوند و کسی بیادشان نمی افتد.

*زیبا بروفه

هر کاری یک تجربه است نه اینکه فکر کنی دیگه به آخرموفقیت دست یافته ای.من بازیگر سعی می کنم نقشی را بپذیرم که می تونم با اون ارتباط برقرار کنم تا بیننده نقش را باور کند در این راستا مطالعه  نقش مهمی در خوب شدن بازی من  می تواند داشته باشد. و کلام آخر اینکه هنرمند باید به مخاطب کارش احترام بگذارد  تا مخاطب به کار او احترام بگذارد.

فلور نظری

اساس یک فیلم موفق ابتدا یک فیلمنامه  موفق است بعد حضور افراد با تجربه چه بازیگر و چه عوامل..باید با توجه به   پیشرفت سطح کیفی سینما در نوع ساختار و سبک به نوع ذائقه مخاطب هم توجه بیشتری داشت   و   بر اساس این نوع سلیقه قصه نوشت اگر مخاطب خودش را در فیلمی حس کند مسلما به سمت سینما کشیده  می شود  چون سینما به او به احترام نگاه کرده است.یک فیلمنامه خوب را یک کارگردان خوب می تواند بسازد .کارگردان با تجربه و حرفه ای شرط دیگر برای  جذب مخاطب به سینما است. پس از آن هم انتخاب درست   و به جای بازیگران و عوامل تولید تاثیر  دارد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.