صدر اعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک با روسیه فروگذار نمی‌کند، اما همچنان و تا زمانی که لازم باشد تحریم‌ها علیه روسیه تصویب می‌شود.

مرکل: تا زمانی که لازم باشد تحریم‌ها علیه روسیه تصویب می‌شود

به گزارش  تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی را به  مواضع"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در بحران اوکراین وارد کرده و تصریح کرد که این بحران در معرض تهدید تبدیل شدن به یک آتش سوزی مهیب قرار دارد.

وی در سیدنی استرالیا در یک سخنرانی شدیدترین انتقادات را به رئیس جمهوری روسیه در بحران اوکراین وارد کرد.

مرکل با نگاهی به حادثه سرنگونی یک هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین که شلیک به آن به کی یف نسبت داده می شود گفت: بحران اوکراین قطعا تنها یک مسئله منطقه‌ای نیست و در این نمونه ما می بینیم که این بحران به همه ما مربوط می شود.

وی بخصوص خطراتی را در سایه این بحران برای کشورهای گرجستان، مولداوی و صربستان ارزیابی کرد.

مرکل همچنین تصریح کرد که روسیه با تفکرات قدیمی اوکراین را به عنوان یک حوزه نفوذ خود دانسته و قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد.

وی که در حضور بیش از صد شنونده در انستیتو سیاست بین المللی لوی در سیدنی استرالیا سخن می‌گفت همچنین تصریح کرد که این بحران بعد از وحشت جنگ جهانی دوم و پایان جنگ سرد نظم صلح اروپایی را به خطر انداخته است.

صدر اعظم آلمان همچنین تصریح کرد که پوتین از یک راه حل مناقشات در شرایط احترام متقابل و با ابزار مشروع و دموکراتیک اجتناب می کند. وی بر به اصطلاح قانون قدرت بیشتر تاکید داشته و قدرت قانون را نادیده می گیرد. با این حال اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک با روسیه فروگذار نمی‌کند؛ اما همچنان و تا زمانی که لازم باشد تحریم ها علیه روسیه تصویب می شود.

مرکل یک مداخله نظامی برای حل این بحران را رد کرده و با تاکید بر اینکه اروپا یک نیروی اقتصادی بزرگ دارد غرب را به حفظ وحدت فراخوانده و تاکید کرد: بزرگترین خطر در اروپا و تمام دنیا این است که ما از هم جدا شویم. این مهم است که اروپا و آمریکا راه برابری را طی کنند.

قرار است امروز دوشنبه در بروکسل وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره استراتژی های این اتحادیه در قبال بحران اوکراین و تحریم های احتمالی علیه مسکو با هم مشاوره کنند. البته درباره تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.