مدیر زندان رجایی شهر گفت: امکان تحصیل از ابتدایی تا دکترا و فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای و صنایع دستی برای مددجویان در زندان وجود دارد.

زندانیان می‌توانند تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای اداری در زندان رجایی شهر با هدف بررسی شرایط، مشکلات و راهکارهای موجود در امر زندانبانی اسلامی برگزار شد. در ابتدای این جلسه، مدیر زندان رجایی شهر با اشاره به نقش خطیر کارکنان زندان در امر اجرای بهتر اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندانها گفت: مهارت هاي زندگي در واقع توانايي‌هاي رواني اجتماعي است كه افراد را براي مقابله‌ مؤثر و حل مشكلات و كشمكش ها و شرايط سخت زندگي ياري مي‌كند تا به طور گروهي كار كنند، به خودباوري برسند، اختلاف ‌نظرها را در صلح و آرامش رفع كنند و در برابر فشار گروه‌هاي همسان كه آنها را تشويق به انجام اقدامات مخاطره‌آميز مي‌كنند ايستادگي كنند.

محمد مردانی ادامه داد: این آموزشها روش كاملي براي تقويت باورها و ارزشهای مثبت، دانش و مهارت‌ها به افراد است تا آنان را براي حفاظت از خود و ديگران در مقابل موقعيت هاي مخاطره‌آميز توانمند سازد.

وی تاکید کرد: بایستی به منظور مقابله با بروز هر نوع بیماری جسمی یا روحی مددجویانی که بنا به حکم دادگاه از نعمت آزادی محروم شده اند، تمام کارکنان دست به دست هم داده و با تقویت نیروهای بیماریاب، رابطان بهداشتی و نیز در دسترس بودن کتب جدید قضایی و آئین نامه زندانها توسط مددجویان، احتمال بروز افسردگیهای شدید منجر به اقدام به خودزنی و یا خودکشی در سال به صفر برسد.

مردانی ادامه داد: تلاش بر این است ضمن توسعه کلاسهای مذهبی و سخنرانیها در داخل اندرزگاهها، اوقات فراغت مددجویان با هنر و صنایع دستی بیش از پیش پر شده و عملاً برای تمام ساعات حبس مددجویان برنامه ریزی شود تا هیچ ساعتی غیر از ساعات استراحت شب، با بیکاری سپری نشود.

رئیس کمیته کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندان در پایان گفت: امکان تحصیل از ابتدایی تا دکترا و نیز فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای و صنایع دستی برای مددجویان در زندان وجود دارد در حال حاضر مددجویان زیادی از این کلاسها استفاده می کنند با این حال باید افراد بیشتری را به حضور در کلاسهای تحصیلی و فنی و حرفه ای تشویق کنیم.

بنا به این گزارش در این جلسه، مسئولان ادارات و واحدها، روسای اندرزگاهها و مسئولان مراقب شرکت داشتند که مشکلات، مسائل و راهکارهای موجود را مطرح و بررسی کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.