رییس مجلس دومای روسیه با بیان این که تحریم ها ابزاری برای شانتاژ سیاسی است، گفت: در این راستا ما موضع یکسانی با طرف ایرانی داریم و تحریم ها جایی در حقوق بین المللی ندارد.

موضع یکسانی با ایران داریم / تحریم ها جایی در حقوق بین المللی ندارد
 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرگئی ناریشکین امروز(دوشنبه) پس از دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری حضور یافت و با تشکر از مهمان نوازی رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: مذاکرات ما در این سفر برای تعمیق گفت و گوهای سیاسی بین دو کشور و توسعه روابط پارلمانی میان ایران و روسیه است.

وی اضافه کرد: روسیه نگاهش به ایران به عنوان شریک مطمئن و آتیه دار است و ایران را از عوامل تقویت و ثبات در منطقه و جهان می داند.

رییس دومای روسیه ادامه داد: ما در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مسایل بین المللی روز را بررسی کردیم و در اکثر این مسایل مواضع مشابه و کاملا یکسانی بین دو کشور است.



** ما مخالف عملکرد غربی ها هستیم

سرگئی ناریشکین ادامه داد: ما مخالف عملکرد غربی ها هستیم که عامل بحران در منطقه و جهان هستند و قایل به آن هستیم که اصل حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شود و کشورها از دخالت در امور دیگران بپرهیزند.

وی اظهار داشت: همچنین ما در این نشست در مورد موضوعاتی همچون مبارزه با مواد مخدر و تروریسم صحبت کردیم و پیشنهاد دادیم ایران به عنوان ناظر در مجمع پارلمانی سازمان امنیت دسته جمعی حضور داشته باشد و مطمئنیم عضویت ایران در این مجمع در تقویت و ثبات امنیت منطقه موثر است.

این مقام روسیه اظهار داشت: ما در این سفر از علی لاریجانی رییس مجلس ایران برای سفر به روسیه دعوت کردیم.



** روابط اقتصادی ایران و روسیه در حال توسعه است

ناریشکین در پاسخ به سوالی درباره این که روابط روسیه با ایران در موضوع اقتصادی چگونه خواهد شد ، گفت: روابط اقتصادی دو کشور به طر مستمر در حال توسعه است که بسیار موثر است.

وی افزود: روابط ما در حوزه های مختلف نفت و گاز ، حمل و نقل ، انرژی هسته ای و کشاورزی در حال توسعه است و توسعه روابط به نفع ما خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره افت قیمت نفت گفت: آماده مذاکره با کشورهای استخراج کننده نفت برای تثبیت قیمت های نفت هستیم.

سرگئی ناریشکین رییس مجلس دومای روسیه روز گذشته وارد تهران شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطنم ایران IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام آمریکا و انگلیس می دانند اگر تحریم ها لغو شود دوباره نمی توانند موافقت روسیه و چین را شورای امنیت در تحریم ایران کسب کنند و به این دلیل می خواهد تحریم ها را تعلیق کند تا هر موقع که بخواهد به کشور ایران فشار وارد کند. ایران به کمتر از لغو کامل تحریم ها به چیزی رضایت ندهد.