۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 247800

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: خواب و تحصيل دانش آموزان ارتباط نزديكي با هم دارند. اختلالات خواب زمينه ساز مشكلات جدي در يادگيري و آموزش مي شود. گرچه همه نسبتا به اين موضوع اطلاع دارند اما لازم است تا توجه جدي به ساعت خواب دانش آموزان داشت.

رمز موفقيت تحصيلي دانش آموزان

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ كيفيت نامطلوب خواب در سنين بزرگسالي تاثير غير قابل انكاري بر فعاليت هاي شغلي مي گذارد. در مورد كودكان نيز مشكلات خواب روند تحصيل آنها را در حد بالايي تحت تاثير قرار مي دهد. عدم خواب كافي نيرو بخش از لحاظ كيفيت و مدت، باعث كاهش موفقيت، بازده تحصيلي و تمركز مي شود و خطر بروز حادثه را بيشتر مي كند. براي خواب مطلوب كودك بايد با آرامش در ساعات منظم به رختخواب برود. نظم در ساعت خواب و زمان خواب نقش بسيار مهمي دارند.

نظم؛ مهم ترين مسئله خواب

دانش آموزان بايد طي دوران تحصيل در ساعت مشخصي بخوابند و بيدار شوند. بهتر است اين نظم در روزهاي تعطيل نيز رعايت شود تا بدن دانش آموز با تغيير روبرو نگردد. از آنجا كه در حال حاضر بسياري از دانش آموزان دو روز در هفته تعطيل هستند، در صورت عدم رعايت اين نكته بيدار شدن در روزهاي بد سخت شده و ريتم خواب بر هم مي خورد.

زود خوابيدن و زود بيدار شدن

اين بهترين قاعده در مورد خواب است. در واقع، اگر كودك شب ها تا دير وقت بيدار باشد و صبح بيشتر بخوابد، جبران كيفيت خواب شبانه نشده است. خواب صبخ چندان نيروبخش و با كيفيت نيست، به خصوص به دليل عوامل برهم زننده خواب مانند سر و صدا و روشنايي.

بچه ها بايد هر شب به اندازه كافي و در ساعت مشخص بخوابند. همچنين بايد اشاره كرد كه انجام فعاليت ورزشي منظم با كيفيت و كميت خواب در ارتباط است. به خواب رفتن سريع، بيدار شدن هاي كمتر در طول شب، خواب نيرو بخش، افزايش مدت خواب و دقت و تمركز بيشتر طي روز از جمله مزاياي ورزش محسوب مي شوند.

منبع:www.Esante.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.