قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: امسال 550 میلیارد ریال در روستاهای استان از بودجه های دولتی ، عوارض آلایندگی و عوارض ارزش افزوده هزینه کرده ایم که امیدواریم تا پایان امسال این رقم به 800 میلیارد ریال برسد.

هزینه 550 میلیارد ریالی در روستاهای استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رسول زرگرپور امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص وضعیت آب اصفهان ،افزود: برنامه یکساله ای از اول مهر92 تا پایان شهریور 93 داشتیم تا آب مورد نیاز باغات ، کشاورزی و صنایع را علیرغم وضعیت قرمز آبی و با کمترین مشکل و خسارت تامین کنیم و با کمک خداوند درصد کمی از جمعیت 5 میلیون نفری اصفهان افت فشار داشتند که آن هم به سیستم فیزیکی و فشار آب منطقه داشت.

وی اظهارداشت: سه رویداد مهمی که در بحث آب اتفاق افتاد شامل : مدیریت یکپارچه زاینده رود ، اینکه هر کسی مسؤول است باید پاسخگو باشد و گرفتن تصمیمات آبی با نظر ذینفعان (کشاورزان) در کمیته های 5 نفره بود که بسیاری از مشکلات را در این زمینه از بین برد.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه با آغاز کشت پاییزه 30 میلیون اصله درخت مثمر باغات آبرسانی شد ، بیان داشت: اصفهانی ها تا قبل از 15 آذرماه صدای خروش زاینده رود را با این میزان آب در رودخانه می شنوند و پس از این زمان میزان آب به 20 درصد میزان فعلی خواهد رسیدو فقط جریان مخفف آب را در زاینده رود شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کمیته 5 نفره در پایان سالجاری تصمصم می گیرد که بار دیگر میزان آب زاینده رود برای مرحله بعدی کشت کشاورزان افزایش یابد .

زرگر پور با اشاره به اینکه شنیده می شود گفته اند "اصفهانی ها آب زاینده رود را جاری کرده اند تا مرغابی ببینند!" افزود: این عوامل باید بدانند مردم اصفهان 2 سال صبوری کردند و کشاورزان زکات ده به فلاکت افتادند تا اکنون بخشی از حق و حقوق خودشان را به دست آورند و امرار معاش کنند؛ بنابراین این حرف های اضافه هیچ معنایی ندارد .

وی تاکید کرد: نکته مهم نباید فراموش شود که این میزان آبی که به کشاورزان اختصاص داده شد همه حقابه قانونی آنها نیست .

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون 20 هزار هکتار آب به زمین کشاورزان رسیده است ، گفت: پیش بینی می شود کشاورزان اصفهان با آب کشت پاییزه  30 هزار هکتار گندم و 10 هزار هکتار جو  کشت کرده اند.

امنیت ترین عزاداری ایام محرم در اصفهان برگزار شد

زرگر پور در ادامه در خصوص برگزاری ایام سوگواری اباعبدا... الحسین (ع) نیز اظهارداشت: با توجه به تهدیدهای زیادی که شنیده می شد مبنی بر مسموم کردن غذای نذری عزاداران، نگرانی های زیادی داشتیم اما با همکاری بسیار خوب رؤسای هیئات مذهبی ، ائمه جماعات و مردم امسال یکی از پرشورترین ، روحانی ترین ، آرام ترین و با امنیت ترین عزاداری ها در ایام محرم برگزار شد و توطئه دشمنان با شکست مواجه گردید.

وی ادامه داد: دو مورد آتش سوزی خیمه هایی که در اصفهان رخ داد نیز یکی غیر عمدی و دیگری تسویه حساب شخصی بود .

استنشاق 30 روز هوای پاک اضافه نسبت به سال گذشته

استاندار اصفهان اشاره ای هم به وضعیت هوای اصفهان کرد و توضیح داد: اصفهان طی سال گذشته 202 روز هوای سالم داشت که امسال به 232 روز افزایش یافت و این بدان معناست که مردم اصفهان 30 روز هوای سالم بیشتری را نسبت به سال گذشته استنشاق کرده اند .

وی تاکید کرد: با توجه به فصل سرما و پدیده اینورژن باید مردم مراقب باشند و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را مد نظر قرار دهند.

زرگرپور با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد 90 درصد خودروهای در حال تردد شهر اصفهان تک سرنشین هستند ، خبر از تعطیلی 14 واحد آلاینده مهم در 6 ماه گذشته و ارسال پرونده 100 واحد آلاینده دیگر به مراجع قضایی داد.

وی تصریح کرد:سال گذشته از سوی مردم اعتراض هایی دریافت می شد مبنی بر اینکه "چرا زمانی که میزان آلودگی شهرهای تهران و اصفهان یکسان است ، فقط تهران تعطیل می شود؟"، که در این رابطه بررسی هایی انجام شد و مسجل گردید که شاخص های تهران مطمئن تر بوده و با شاخص های اصفهان تفاوت دارد ، که با اصلاح شاخص های سنجش آلودگی هوای اصفهان از ابتدای امسال ، شاخص های اصفهان هم اکنون با شاخص های تهران برابری می کند و شاخص ها به سمت سلامت و اطمینان بیشتر رفت.

استاندار اصفهان گفت: باید در بحث آلودگی هوا 38 محور طرح جامع کاهش آلودگی هوا با قوت ادامه یابد.

وی همچنین به میزان تخصیص اعتبارات عمرانی و جاری در استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: طی 9 ماهه نخست سال جاری 75 درصد اعتبارات عمرانی و 74 درصد اعتبارات جاری استان اصفهان تخصیص یافته است و چنانچه تا پایان امسال 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد ، بیش از 900 پروژه نیمه تمام که دارای درصد پیشرفت های قابل قبولی بودند ، به بهره برداری برسند.

ورزشگاه نقش جهان هفته آینده تحویل فولادمبارکه می شود

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته آینده ورزشگاه نقش جهان را به همراه یک شاخه گل تقدیم فولادمبارکه نموده و موافقت نامه آن امضاء می شود.

وی اضافه کرد: فولادمبارکه و شهرداری دو متقاضی تکمیل ورزشگاه نقش جهان بودند که با توجه به پتانسیل های خوب فولادمبارکه همچون وضعیت خوب مالی ، دارابودن تیم فوتبال و نداشتن ورزشگاه تصمیم گرفته شد تا تکمیل این ورزشگاه را به فولادمبارکه بسپاریم.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کردمسابقات آسیایی آینده را در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود.

صدور مجوز ارتقای 5 درصدی نیروی انتظامی استان اصفهان

زرگرپور در خصوص اسیدپاشی های اخیر نیز اظهارداشت: به منظور شناسایی اسیدپاش اکیپ هایی از کارآگاهان زبده آگاهی تهران به اصفهان آمده و چتر امنیتی وسیعی در این شهر پهن کرده اند که البته با جمع بندی نتایج تحقیقات ، به زودی برچیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر فرمانده نیروی انتظامی کشور به اصفهان از ایشان درخواست کردم که پیگیری پرونده اسیدپاش در اصفهان به روزمرگی نیفتد ، گفت: سردار احمدی مقدم قول مساعد دادند که در جهت تقویت نیروی انتظامی اصفهان کمک کنند و از این رو مجوز ارتقای 5 درصدی نیروی انتظامی استان اصفهان را صادر کردند.

استاندار اصفهان در خصوص آخرین وضعیت دو قربانی اسیدپاشی ها در اصفهان گفت: خانم ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی که در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان بستری بود ، از بیمارستان مرخص شد اما خانم جورکش که در بیمارستان مطهری تهران بستری هستند، همچنان تحت مداوا قرار دارند و پیرو تقاضای ایشان با وزیر بهداشت تفاهم صورت گرفت که دو پزشک مدنظر خانم جورکش کار مداوای چشم ایشان را به عهده بگیرند .

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.