سیدعبدالکریم جوادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: اکنون واحدهای تجاری خطی که در حاشیه خیابان ها عموما به فعالیت می پردازند یکی از معضلات و مشکلات شهر شده اند چرا که سبب به وجود آمدن ترافیک، آلودگی هوا و بی نظمی در محیط می شوند، به ازای هر مغازه تجاری خطی در ساعت، سه دستگاه خودرو در مقابل آن توقف می کنند که می تواند سرآغاز مشکلاتی باشد.
وی تصریح کرد:احداث مجتمع های تجاری با تعداد زیاد واحد می تواند این مخاطرات را کنترل و سبب تسهیل سازی در ترافیک و بهبود در وضعیت هوا شود، همچنین احداث آنها نیازمند نیروی کار انسانی است که می توان از ساکنان بومی ان مناطق استفاده کرد که بدین منظور سبب اشتغال زایی نیز می شود.
جوادی اضافه کرد: امیدواریم به پیش گرفتن این گونه سیاست ها و سرمایه گذاری های بلند مدت سبب پایین آوردن نرخ بیکاری در شهر مقدس مشهد شویم که این البته نیازمند نگاه فرادستگاهی در استان است.
وی خاطرنشان کرد: در صنعت ساختمان بیش از 300 نوع جنس داریم که بیش از 95 درصد آن در داخل کشور تولیدی می شود، این خود یک پتانسیل بسیار خوب شهر مشهد است چرا که عمده این تولید در شهرک های صنعتی اطاف مشهد اتفاق می افتد و می تواند نرخ ساخت و ساز و سرمایه گذاری را در مشهد به شدت پایین بیاورد.
عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: تسهیلاتی که شهرداری و شورای شهر مشهد برای سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار پیش بینی کرده فقط مربوط به قسمت های شمالی شهر نیست بلکه مناطق سیدی و جنوب شهر نیز می توانند از این تسهیلات بهره ببرند.
جوادی در پایان گفت: همچنین ورودی های شهر مشهد باید از کیفیت فاخری برخوردار باشد تا در زمینه جذب زائر فرهنگی و اقتصادی از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار باشیم که این ینز می تواند در قالب های سرمایه گذاری اتفاق بیفتد.
نظر شما