قدس آنلاین:مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي گفت: اين شركت از صنايع كوچك مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي، به منظور خروج از ركود، حمايت هاي متعددي انجام می دهد.

حمايت از صنايع كوچك راهكار مناسب براي خروج از ركود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمدعلي يوسفي اظهار داشت: اين شركت با پرداخت  22 ميليارد ريال در قالب كمك هاي فني، اعتباري و تسهيلات نوسازي و تجديد ساختار در سال جاری، از صنايع مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان حمايت كرده است.

وي با اشاره به تشويقات و تخفيفات جديد ابلاغي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود : اعمال 10 درصد تخفیف واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیربرخوردار و پنج درصد تخفیف در واگذاری زمین در شهرک ‌ها و نواحی صنعتی برخوردار در سال جاری از مهم‌ترین این مشوق‌ها است.

یوسفی ادامه داد: امید است با اين حمايت ها، شاهد رونق واحدهای صنعتی و رشد اقتصادی و در نتیجه خروج از ركود باشیم.

وی گفت : علاوه بر حمايت هاي مالي انجام شده ، حمايت هاي مشاوره اي تخصصي به صنايع كوچك ، نقش تعيين كننده اي در ارتقاء و حل مشكلات اين صنايع دارد.

يوسفي با برشماري خصوصيات صنايع كوچك در انطباق و سازگاري با شرايط جديد و انعطاف پذيري اين واحدها، افزود : با توجه به اینکه بیش از 90 درصد واحد های صنعتی در ایران را صنایع خرد و کوچک تشکیل می دهد در نتيجه برای برون رفت اقتصادی از حالت ركود، ناگزیر از توجه به صنایع خرد و کوچک می باشیم.

وی ادامه داد: واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط  راحت تر میتوانند خود را با تغیرات پر شتاب محیطی تطابق داده و نسبت به مولفه های محیطی همچون عوامل اقتصادی،اجتماعی ،تکنولوژی سیاسی و قانونی سریع تر واکنش نشان دهند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.