قدس آنلاین:مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شاعران به خوبی می توانند فرهنگ عاشورا را به نسل جوان منتقل کنند.

شاعران فرهنگ عاشورا را به نسل جوان منتقل کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد؛ حسین ثابت قدم وحید در مراسم شب شعر آئینی در روستای کتلی از توابع شهرستان جاجرم، حضور شعرا را به عنوان پیشقراولان عرصه فرهنگ عاشورا، مهمترین عامل روشنگری و ایجاد فضایی مطلوب در نگرش بر واقعه عاشورا دانست و رسالت این قشر پیشرو فرهنگ را رسالتی بس خطیر ذکرکرد.

وی با اشاره به نقش ادبیات عاشورایی در تبیین اهداف این قیام بزرگ گفت: زبان شعر عامل انتقال فرهنگ‌ هاست و فرهنگ عاشورا برترین فرهنگی است که از دل شاعران این مرز و بوم بر زبانشان جاری می شود.

ثابت قدم وحید با تأکید بر تعمیق غنای اشعار عاشورایی و پرداختن به حقیقت حقیقی واقعه کربلا اظهار داشت: این حادثه ‌واقعه ای فرامادی است که تنها اخلاص در بیان شعر است که می تواند به توصیف آن بپردازد.

وی بیان داشت: در واقع، یکی از اصلی ترین موضوعات در مقوله هنر، توجّه به ویژگی‌های هنرمند است که اثر هنری، آیینه او و تجلّی اندیشه‌ها و آرمان‌ها و کمال مطلوب مورد نظر اوست. شاید به همین دلیل است که کلام الهی در تبیین موضوعات مربوط به «شعر» بر اصلی ترین ویژگی‌‌های شاعر ـ هنرمند یا صاحب اثر ـ تأکید  کرده است.

حسین ثابت قدم وحید بر تداوم اینگونه برنامه ها اشاره و اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم سالهای آینده نیز این مراسم معنوی را با رویکرد دینی و هر چه باشکوهتر برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از چاپ مجموعه اشعار مرحوم عباسقلی افضلی از شاعران برجسته روستای کتلی و اشعار قرائت شده توسط شاعران استان در مراسم شب شعر آئینی عاشورایی در قالب کتاب خبرداد.

حسین ثابت قدم وحید در خاتمه گفت: نخستین شب شعر آئینی استانی در روستای کتلی به یاد مرحوم عباسقلی افضلی از شاعران برجسته این روستا برگزارشد.

گفتنی است؛ در این شب شعر برترین شعرای استان به قرائت شعر در وصف امام حسین (ع) وائمه اطهار (ع) پرداختند که در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از آنها تجلیل شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.