۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 249189

قدس آنلاین: کودکان چاق کلاس‌های سوم تا شش ابتدایی نسبت به همسالان لاغرشان بیشتر - بدون توجه به جنسیت‌، نژاد، مهارت‌های اجتماعی یا موفقیت تحصیلی - در معرض زورگویی همکلاسی هایشان قرار می‌گیرند. 

کودکان چاق در معرض زورگویی قرار دارند

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، پژوهشگران دانشگاه آن بور میشیگان اعلام کرده اند با توجه به شیوع چاقی در میان کودکان آمریکایی تعداد شاگردان چاق در مدارس بسیار زیاد شده است، به طوری که در برخی مدارس نیمی از دانش‌‌آموزان اضافه وزن دارند.

این بررسی که بر روی 821  پسر و دختر 11 ساله در کلاس سوم دبستان انجام شد، نشان داد 17 درصد کودکان چاق اند و 15 درصد آنها اضافه وزن دارند. یک چهارم این کودکان اعلام کرده اند آزار دیده اند اما مادران آنها گفته اند 45 درصد آنها آزار دیده‌اند.

به گفته این پژوهشگران احتمال آزار دیدن یک کودک چاق نسبت به همکلاسی اش با وزن طبیعی 63 درصد بیشتر است. میزان بالای زورگویی در کودکان ربطی به جنسیت، نژاد و طبقه اجتماعی شان ندارد.

به گفته این پژوهشگران، والدین کودکان چاق آزار و اذیت شدن فرزندان‌شان در مدرسه را از مهم ترین نگرانی‌های خود می دانند چون این کودکان به افسردگی، اضطراب مبتلا می‌شوند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.