فاطمه معتمدی: قدس ویژه خراسان - فرماندار مشهد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و ادارات از تمام ظرفیت برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر استفاده کنند، گفت: خدمت به زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را باید فراتر از تکلیف اداری دانست.

 بحران آب؛ وزیر نیرو را رها نمی‌کنیم

گلستانی‌فرد در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد به عنوان فرماندار جدید پایتخت معنوی ایران افزود: برگشت مسافران در روز پایانی ماه صفر یکی از مسایل مهمی است که باید با همکاری هیأتهای عزاداری زمانبندی شود تا به یک باره شاهد تقاضا برای برگشت همه زائران در یک ساعت و یک روز نباشیم.

وی اضافه کرد: باید با هماهنگی، همکاری، هم افزایی و استفاده از تمام توان و ظرفیتهای موجود برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم و زائران بارگاه منور رضوی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان مشهد با بیان اینکه باید مردم را نسبت به آینده نظام امیدوار کرد و گفت: دشمن از طریق سایت، خبرگزاری و شبکه‌های ماهواره‌های خود درصدد بدبین کردن مردم نسبت به نظام و کارایی آن است.

وی اظهار داشت: پاتک مسؤولان در برابر این برنامه ریزی دشمن باید استفاده از ابزار و ظرفیتهایی که در بعد اعتقادی، دینی و هویت ملی وجود دارد، باشد.

 

*برخورد خوب با مردم

گلستانی‌فرد در ادامه به برخی از این اقدامها که می‌تواند در برابر دشمن مؤثر باشد، اشاره کرد و یادآور شد: باید در خدمت رسانی به مردم تلاش کرد تا آنان راضی از ادارات بروند و اگر هم موانع قانونی مانع برآورده شدن تقاضای آنان می‌شود، باید با برخورد خوب آنان را روانه کرد.

وی با بیان اینکه اساس برنامه‌ریزی باید استفاده درست از منابع محدود در جهت تأمین نیازهای نامحدود مردم باشد، تصریح کرد: در مدیریت، نگاه مسؤولان باید متوازن و عادلانه باشد و از شهرهای اطراف و روستاها و مناطق محروم غافل نبود.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه رعایت قوانین و ضوابط باید مبنای برنامه ریزی‌ها باشد؛ گفت: هیچ کار فراقانونی قابل پذیرش نیست.

 

*پیگیری سهم مشهد از مصوبات سفر

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مشهد یادآور شد: در خصوص مصوبات سفر دولت به خراسان رضوي حتماً باید سهم مشهد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، ضمن اینکه نظارت بر کیفیت و روند اجرای پروژه‌های شهری نیز مورد توجه است.

وی اضافه کرد: با گذشت هشت ماه از سال، نظارت بر پروژه‌ها آن طور که باید تاکنون نبوده است.

این مقام مسؤول در شهرستان مشهد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و یخبندان از مسؤولان ستاد مدیریت بحران خواست برای ارایه خدمات لازم در شرایط خاص از هم اکنون آماده باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس شنیده‌ها برخی روستاها دسترسی سختی به تأمین نفت سفید دارند، گفت: افرادی که در مناطق فاقد گاز نتوانستند در تابستان نفت سفید ذخیره سازی کنند می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با وجود مأموریت سنگینی که خداوند به برکت وجود مبارک امام رضا(ع) به مشهد داده است، اما نتوانستیم زمینه و زیرساختهای مناسب برای این خدمت را فراهم کنیم.

پژمانفر با بیان اینکه این موارد را باید با مشارکت انجام داد، از جلسه با وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مشهد خبر داد و گفت: طبق گزارش مسؤولان فرودگاه مشهد در سال جاری بسیاری از پروازهای چارتر خارجی از کشورهایی مانند عربستان به مشهد انجام نشد و دلیل آن ظرفیت نداشتن فرودگاه مشهد بوده است.

وی افزود: طبق گفته مسؤولان فرودگاه به بسیاری از پروازهای چارتر خارجی اجازه داده نشده است و این یعنی اینکه مشهد یک هواپیما را به خاطر عدم ظرفیت فرودگاه از دست داده است.

 

جوابگو نبودن حمل و نقل ریلی مشهد

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ریلی مشهد جوابگوی شمار زائران نیست، اضافه کرد: پیگیری این موضوع از طریق وزیر راه و شهرسازی و همچنین جلسه‌ای با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز انجام شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خراسان رضوي دارای کمترین بزرگراه‌ها در کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که استان بیشترین حجم ورود و تعداد مسافران را دارد.

پژمانفر از اقامتگاه‌ها برای طبقات مختلف زائران از جمله اقشار محروم و نیز ترافیک به عنوان مسایل دیگر این کلانشهر یاد کرد و گفت: از همه ظرفیتهای دستگاه‌های اجرایی دولتی و نمایندگان مجلس برای رفع این مسایل باید استفاده شود.

وی با اشاره به آمادگی نمایندگان برای پیگیری مسایل از طریق تهران تصریح کرد: تلاش می‌شود ظرفیتی به ظرفیتهای مشهد اضافه شود.

 

جدی بودن بحران آب در مشهد

وی با بیان اینکه وضعیت مشهد در حوزه آب در مقایسه با برخی شهرهای کشور بحرانی‌تر است، گفت: مشکل آب در این کلانشهر خیلی جدی است و وضعیت نشان می‌دهد چقدر منابع آبی افت کرده و همچنان این روند ادامه دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: به عنوان نمایندگان مردم به هیچ عنوان وزیر نیرو را رها نمی‌کنیم تا مشکل آب مشهد که واقعاً جدی است برخلاف یکی از شهرهایی که در کشور بیشتر سر و صدا کردند در حالی که واقعیت این گونه نبوده، حل شود.

 

بیمارستان صحرایی در صالح آباد

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز با بیان اینکه در هفته بسیج در صالح آباد به عنوان مرزی‌ترین شهرستان استان بیمارستان صحرایی برپا شد، گفت: در این بیمارستان 14 گروه تخصصی از بهترین پزشکان برای غربالگری بیماران با اولویت دانش آموزان فعالیت داشتند.

سردار غیاثی با اشاره به نمونه‌هایی برای استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مسایل گفت: از جمله برای جلوگیری از سرقتها بسیج با فعال کردن گشت عملیات آمادگی خود را به مسؤولان اعلام کرد که این گشت‌ها در برخی مناطق آلوده با دستورالعمل مشخص فعالند.

 

مشهد و 40 هزار معلول

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوي نیز با اشاره به 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولین گفت: در مشهد 40 هزار خانوار با پدیده معلولیت‌های جسمی- حرکتی، ذهنی و اوتیسم به طور مستقیم در ارتباط و درگیر هستند، ضمن اینکه این کلانشهر دارای 250 هزار سالمند است.

پوریوسف با بیان اینکه 15 درصد افراد جامعه ناتوانند و نه معلول، افزود: اکنون این پرسش مطرح است که آیا فضای ادارات برای حضور این 15 درصد و نیز افراد معلول مناسب است؟

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل معلولان مناسب سازی محیط است و در درجه بعدی معیشت و بیکاری، اضافه کرد: دستگاه‌های اداری و اجرایی طبق قانون جامع حمایت از معلولان مصوب مجلس، بر اساس الزامات جهانی و بین‌المللی که در حوزه معلولان است و نیز بر اساس وظیفه شرعی و اجتماعی موظفند فضاسازی مناسبی برای افراد معلول و ناتوان داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.