در شرایطی که تهدیدهای گوناگون اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی در فضای مجازی یعنی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است، شنیدن تشکیل «گردانهای سایبری بسیج رسانه ملی» یک خبر خوشحال کننده است.

گردانهای سایبری و چهره نوین بسیج

برگزاری دومین همایش گردانهای سایبری بسیج رسانه ملی به مناسبت «هفته بسیج» بیانگر آن است که نهاد بزرگ و مردمی بسیج مستضعفین، در کنار آمادگی‌های سنتی و کلاسیک خود در سالهای گذشته، امروز با درک شرایط جدید جامعه و تهدیدهای نرم ناشی از تحرکات دشمن در فضای مجازی، فعالیت در این حوزه را هم از نظر دور نداشته است.

در شرایطی که بزرگترین دشمنان اسلام که امروز در لباس وهابیت تکفیری و گروه‌هایی مانند القاعده و داعش رخ نموده‌اند، بیشترین تبلیغ و یارگیری خود را در فضای مجازی و اینترنت و با پشتیبانی به ظاهر نامحسوس قدرتهای استکباری انجام می‌دهند، ضرورت دارد جوانان انقلابی و بسیجی بزرگترین کشور شیعی جهان با آمادگی و دانش کامل وارد فضای مجازی شوند تا نه تنها از بابت فریب‌خوردن نوجوانان و جوانانمان نگرانی نداشته باشیم، بلکه جوانان ما بتوانند در این فضای مهم و تعیین کننده، تأثیرگذار نیز باشند.

در زمانه حاضر و در شرایطی که امکانات و توان رسانه‌ای دنیا در اختیار کشورهای سلطه‌گر است، استفاده از فضای مجازی، امکانی برای تبلیغ آموزه‌های انقلابی و اسلام ناب در فضایی است که حد و مرزی ندارد و می‌تواند مشتریانی میلیونی و میلیاردی داشته باشد.

در این مسیر، آموزش روشهای مقابله با هجمه‌های اینترنتی و در صورت لزوم تشکیل ارتش منسجم سایبری و مقابله با تهدیدهای نرم‌افزاری و خرابکارانه دشمن در فضای اینترنت، از ضرورتهای گردانهای سایبری بسیج است. شناخت لازم از خاستگاه شبکه‌های اجتماعی خارجی و حتی داخلی (که این روزها در میان آنها نیز انحرافهای فراوان اخلاقی به چشم می‌خورد) و آشنایی با اهداف اصلی شبکه‌هایی مانند فیسبوک، وایبر، لاین، واتس اپ، اینستاگرام و ... و چگونگی برخورد با این شبکه‌ها با توجه به فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، از دیگر ضرورتهای پیش روی گردانهای بسیج سایبری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.