قدس آنلاین یزد - نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت : نقش پزشکی قانونی و نظریات تخصصی کارشناسان این سازمان در تصمیات قضایی موضوع کشف علمی جرم در حال حاضر یکی از موضوعات مهم و مطرح دنیاست.

پزشکی قانونی مددکار دستگاه قضایی درکشف علمی جرم است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در جمع مدیران کل پزشکی قانونی سراسر کشور اظهار داشت: پزشکی قانونی بازوی دستگاه قضایی در کشف جرم و اجرای عدالت است و این موضوع اهمیت کار در پزشکی قانونی را مسلم می سازد.

وی افزود: پاسخ استعلامهای قضایی از پزشکی قانونی در بعضی از پرونده ها تأثیر مستقیم در رأی قاضی دارد و دقت نظر و اهتمام در پاسخ گویی سریع و دقیق در اجرای عدالت تأثیر به سزایی خواهد داشت.

حبیبی خاطر نشان ساخت : در گذشته همواره از اقرار در بحث کشف جرائم و صدور رأی به عنوان شاه دلیل استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت های سریع در حوزه علم و تکنولوژی و تجهیز پزشکی قانونی به این علوم و تجهیزات بحث کشف علمی جرم مطرح است که البته علوم دیگی هم در این زمینه ایفای نقش می کند اما نقش پزشکی قانونی پر رنگ تر است.

این مقام قضایی تصریح کرد  : انتظار مقام معظم رهبری ، دسترسی آسان آحاد جامعه به عدالت است که باید در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد و یکی از سازمانهای موثر در تحقق آن پزشکی قانونی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.