وزیر امور خارجه رژیم بحرین مدعی تشکیل نیروی نظامی مشترک توسط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای مقابله با ایران و گروه تروریستی داعش شد.

تشکیل نیروی نظامی مشترک توسط شورای همکاری برای مقابله با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، "شیخ خالد الخلیفه" وزیر خارجه رژیمی که از سه سال گذشته با بحران مشروعیت به سبب قیام اکثریت مردم این کشور و به ویژه تحریم گسترده انتخابات فرمایشی اخیر از سوی آنها روبروست، با بیان این مطلب در ادامه گفت: کشورهای عرب حاشیه  خلیج فارس در حال راه اندازی فرماندهای نظامی مشترکی هستند که هدف از تشکیل آن مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران! و گروه داعش است. 

به گفته وزیر امور خارجه بحرین، ستاد فرماندهی این نیروی نظامی جدید در عربستان دایر می شود. 

بنا به ادعای وزیر خارجه بحرین، این ستاد فرماندهی نظامی مشترک که هزاران نیرو خواهد داشت پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس که در اواخر ماه جاری میلادی در قطر برگزار می شود، آغاز به کار می کند. 

فایننشال تایمز در ادامه می نویسد: تمرکز این نیروی نظامی جدید بر روی عملیات های تدافعی بوده و با فرماندهی دریایی شورای همکاری خلیج فارس که مقر آن در بحرین است و همچنین با فرماندهی هوایی که مقر آن در عربستان است همکاری خواهد داشت. 

بر اساس این گزارش، افزایش تحرکات داعش که نه تنها در عراق و سوریه حضور دارد بلکه طرفدارانی را نیز در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارد موجب شده تا این کشورها به دنبال تشیکل چنین نیرویی باشند. 

شیخ خالد در این رابطه به فایننشال تایمز گفت: به وضعیت موجود در عراق و سوریه نگاه کنید. اگر افغانستان را به عنوان مدرسه ای (دبستان) برای تروریست ها در نظر بگیریم آنگاه عراق و سوریه به عنوان دانشگاهی برای تروریست ها هستند. این موارد تهدیداتی اساسی هستند و تعداد زیادی از شهروندان ما نیز به این گروه های تروریستی پیوسته اند. 

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه مدعی شد که فکر ابتدایی تشکیل این ستاد فرماندهی از دو سال قبل مطرح شده بود. 

دکتر "تئودور کاراسیک" مشاور ارشد شرکت مدیریت بیمه "ریسک" در دبی در این رابطه می گوید: این ستاد فرماندهی جدید چندین هزار نیرو خواهد داشت و عربستان سعودی نیز دست کم 100 هزار نیرو برای آن تامین خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.