عليرضا معراجي رئيس هیأت تيراندازي خراسان رضوي گفت: پيش از بازنشسته شدن در شركت گاز به دنبال استعفا بودم و حالا كه از سمت خود در شركت گاز نيز بازنشسته شدم هنوز هم مايل به كناره‌گيري هستم.

معراجی: داشته های ما فقط  12 قبضه تفنگ آموزشي است

   هاشمی جواهری مخالف 100درصدی تیراندازی بود

معراجي با بيان اينكه دكتر هاشمي جواهري مديركل سابق ورزش و جوانان استان مخالف صد درصدي رشته تيراندازي بود اظهار كرد: وي دليل اين مخالفت را تجربه تلخ خود در دانشگاه فردوسي ياد مي‌كرد زيرا وي براي برگزاري يك دوره مسابقات تيراندازي در دانشگاه هزينه‌هاي زيادي كرده بود و پس از آن به دليل نبود شرايط استفاده از اين امكانات اظهار مي‌كرد كه هیأت تيراندازي فقط بايد با ورزشكاران حرفه‌اي كار كرده و نيازي به ديگر امورات از جمله آموزش و استعداديابي ندارد.

معراجي با اشاره به بدهي‌هاي هیأت از دوره‌هاي گذشته اظهار كرد: در زمان ورود به هیأت با بدهي 50 ميليون توماني مواجه شديم  همچنين تيم بانوان استان به دليل بدهي‌ دو سال پي در پي تعليق شده بود كه در اين خصوص 125 ميليون تومان پرداخت كرديم.

وي ادامه داد: تفاوتي كه ما نسبت به هیأت‌هاي ديگر داشتيم در اين بود كه اسپانسر هيچ پولي  به حساب هیأت واريز نكرد بلكه ما تيرانداز را به اسپانسر معرفي كرده و در خصوص واريزي‌هاي هر تيرانداز صحبتي شد كه باشگاه ثامن از اين اتفاق بسيار استقبال كرد.

 

   تنها 12 اسلحه برای آموزش وجود دارد

رئيس هیأت تيراندازي خراسان رضوي در خصوص تعداد سلاح موجود در هیأت استان عنوان كرد: در هیأت تيراندازي خراسان رضوي 12 قبضه تفنگ آموزشي وجود دارد و 21 خط در اختيار ما است که اين كمبود تجهيزات ضربات زيادي به رشته ما زده است.

وي افزود: در بخش تفنگ حرفه‌اي نيز حدود سه سلاح در اختيار داريم و نزديك به 6 سال از عمر آن‌ها مي گذرد كه متاسفانه به دليل استهلاك آن‌ها نياز به تعويض دارد در بخش سلاح نيمه حرفه‌اي نيز در تپانچه 25 قبضه سلاح در اختيار داريم. سلاح‌های ما آنقدر قدیمی هستند که در صورت تحویل به کشور آلمان، در ازای هر یک چندین اسلحه می‌توان دریافت کرد.

معراجي در خصوص تعداد سلاح‌ها در شهرستان‌ها نيز عنوان كرد: فقط يك تپانچه در شهرستان سبزوار وجود دارد كه آن نيز به دليل اختلاف هیأت تيراندازي و رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان در هیأت بسته شده است و ديگر شهرستان‌ها از جمله نيشابور باشگاه ارژن متولي ورزش تيراندازي بوده و از وسايل شخصي خود در اين زمينه هزينه مي‌كند.

رئيس هیأت تيراندازي خراسان رضوي تصريح كرد: در سرخس نيز مسؤول تيراندازي پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد از سلاح‌هاي خود براي آموزش استفاده مي‌كند.

معراجی با بیان این موضوع که ما توانسته‌ایم قهرمان‌های زیادی را در رشته تیراندازی به دست آوریم، افزود: این جای ناامیدی دارد که هیأت تیراندازی مکان مناسبی را برای انجام تمرینات و برگزاری مسابقات ندارد.

وی ادامه داد: امسال قرار شد اداره کل زمینی را برای انجام تمرینات در اختیار هیأت قرار دهد که البته کافی نیست اما می‌تواند برای شروع بسیار خوب باشد.

 

    دستگیری تیراندازان به جای اشرار

معراجي  با اشاره به ماده اهداف پروازي عنوان كرد: يك دستگاه پرتاب‌گر به قيمت 11 ميليون تومان براي رشته اهداف پروازي خريداري كرده‌ايم تا ورزشكاران و قهرمانان استان بتوانند با شرايط مسابقه تمرينات خود را انجام دهند. رئيس هیأت تيراندازي خراسان رضوي تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر پيست اهداف پروازي نداريم و  تنها دو سايت كاشمر و نيشابور در حال فعاليت هستند.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه ورزشكاران ما به دليل محدوديت‌ها امكان تمرين در مناطق را ندارند و حتي در موردي كه تيراندازان مشهد در كوه‌هاي رضاشهر اقدام به تمرين كرده بودند با توجه به صداي شليك نيروي انتظامي آن‌ها را به عنوان اشرار دستگير كرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.