معتمدی: قدس ویژه خراسان - نخستین طرح بزرگ صیانت از سلامت در کشوربا محوریت اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در مشهد به مدت 10 روز آغاز شد.

 محکومیت 2150 متخلف حوزه بهداشتی در خراسان رضوي

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای سیاستهای ابلاغی سازمان تعزیرات حکومتی کشور و نیز تاکیدات وزیر دادگستری مبنی بر حضور پررنگتر تعزیرات در گشتهای سیار سطح شهر،تعزیرات خراسان رضوی با اولویت سلامت مردم و برای نخستین بار در کشور طرح صیانت از سلامت شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

حمیدرضا کریم در جمع خبرنگاران افزود:این طرح با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی خراسان رضوی اجرا می شود .

وی هدف این طرح را نظارت و پایش مراکز عرضه و تولید مواد غذایی بویژه سوسیس ، کالباس و مواد پروتئینی دانست و اضافه کرد:با حضور سه تیم تخصصی متشکل از رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی، کارشناسان دستگاه‌های مشارکت کننده از واحدهای تولید مواد غذایی، مکانهای عرضه مواد پروتئینی بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی نظیر عرضه کالاهای غیر بهداشتی و تقلبی و غیر استاندارد که سلامت جامعه را به خطر بیندازد، برخورد  و در محل اقدام به صدور رأی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود طرح یاد شده در طول سال و به طور مستمر ادامه یابد، افزود: شهروندان نیز می توانند هرگونه تخلف در حوزه تولید یا عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی را به تعزیزات اطلاع یا برخورد لازم صورت گیرد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر آمار پرونده های تخلفاتی حوزه بهداشتی استان در 6 ماهه اول سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد:آمار وارده پرونده های تخلفات بهداشتی به تعزیرات حکومتی استان در 6 ماهه اول سال جاری  2 هزار و 180 فقره بوده که از این شمار 2 هزار و 150 پرونده به صدور رأی محکومیت منجر شده است.

وی میزان جرایم صادره برای این پرونده های تخلفاتی را یک میلیارد و 280 میلیون و 628 ریال اعلام کرد و گفت:آمار پرونده های وارده به تعزیرات در حوزه تخلفات بهداشتی در 6 ماهه اول سال گذشته 2هزار و 844 مورد بوده است .

وی با بیان اینکه شمار پرونده های وارده به تعزیرات در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 800 پرونده کاهش  داشته است،افزود:این کاهش به خاطر نظارت و پایش بیشتر واحدها و مراکز تولید و عرضه کننده مواد پروتئینی ،خوراکی و آشامیدنی بوده است.

وی بیشترین تخلفات صورت گرفته ثبت شده در شعبه ویژه بهداشت و درمان تعزیرات  را مربوط به کارخانجات در مواردی مانند نداشتن مسؤول فنی، رعایت نشدن فرمول ساخت و نداشتن پروانه ساخت اعلام کرد و گفت:عرضه کالاهای غیربهداشتی و تخلفات تجهیزات پزشکی از جمله تخلفات انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:آمار کل پرونده های وارده به تعزیرات استان در 6 ماهه اول سال گذشته 30 هزار و 393 فقره بوده که این آمار در سال جاری به 25 هزارو215 پرونده رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.